kunnen poesen elkaar dood bijten?

mijn poesen vechten altijd met elkaar, waarbij ze enkele geluidjes maken. ik moet ze vaak uit elkaar halen. maar kunnen ze elkaar nu dood bijten of niet. ze bijten in elkaars nek.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.5K

Het beste antwoord

Poezen, ook heel valse, bijten elkaar zomaar niet dood, poezen die elkaar kennen vechten ook maar dit is vaak een vorm van spelen en hiërarchie bepalen. Katten die buiten met elkaar vechten doen dit om hun territorium af te bakenen wanneer er een winnaar is zal de verliezer afdruipen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord, het in de nek bijten is ook een vorm van macht, ze bijten niet echt door.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt, een zeer goed antwoord, je stelt me gerust.

Andere antwoorden (2)

nee dat gebeurt alleen als je ze buiten laat want daar zijn hele falsen katten die willen vechten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oh, dan winnen mijn katten altijd, want tot nu toe zie ik ze 's avonds altijd weer terug.
Katten kennen geen overgave, dus ze zullen alles doen om een serieus gevecht te voorkomen. In de natuur kan een kat echter vluchten om een goed heenkomen te zoeken, in huis wordt dat een stuk moeilijker.
Al is het niet ondenkbaar dat katten elkaar dodelijk verwonden, zal het toch niet zo snel gebeuren.
Echter, denk niet te licht over katten die met grote regelmaat elkaar in de haren vliegen: dit geeft enorme en chronische stress, en dit is zeer welzijnsondermijnend.

Het is echt zaak dit niet op z'n beloop te laten, maar actie te ondernemen.
Probeer allereerst een herintroductie, en trek daar gerust een paar maanden voor uit.
Voor details hoe dit aan te pakken kan je googlen.
Installeer een feliway verdamper, en zet je katjes op de Zylkene ter ondersteuning.
Zorg dat ze geen verveling kennen, door ze middels voerpuzzels te laten jagen voor hun eten, en door regelmatig, meerdere keren per dag, korte tijd met ze te spelen.
Zorg voor ruim voldoende verstopplekjes, en geef ze toegang tot het hele huis.

Als je dit zeer arbeidsintensieve programma niet af kan of wil werken, overweeg dat de kat die het makkelijkst elders plaatsbaar is te herplaatsen.
Je katten hebben recht op een katwaardig leven zonder chronische stress.
Succes!
Rieneke1