Hoe zorg ik voor verkoeling voor mijn katten?

ze liggen op dit moment beiden voor pampus en zijn compleet futloos (net als ikzelf trouwens).

Ik ververs het water nu extra vaak en hou ze op het moment binnen en uit de zonnestralen.

Maar zijn er nog meer tips om ze wat verkoeling te bieden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik denk dat je al aardig wat doet voor je katten en niet veel meer kan doen. Het enige je volgens de link nog kan doen, is een handdoek even in de vriezer doen en daarna in hun mandje leggen. En uiteraard, lekker de ventilator(s) aan! Hier is het overigens niet anders, alle dieren liggen hier ook voor pampus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie tip.
ik leg twee keer per dag een koelelement op de grond voor de konijnen, maar ik denk dat de kat die handdoek lekkerder vind maak je hem ook nog nat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft 'm niet per se nat te maken, zonder water werkt ook prima.

Andere antwoorden (6)

Zorg voor frisse lucht voor de katten, een ventilator voor verkoeling kan ook helpen, of een natte handdoek / natte washandjes waar ze op kunnen liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het voor een kat op gaat, maar ik voer de hond waterijsjes. En hij is er blij mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
och wat weer een minnen, niet van mij hoor, ik denk dat de hond waterijsjes lekkerder vindt dan de kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had ook gehoopt bij de reacties te zien waarom er gemind is. mijn kat is ook gek op waterijs.
Let op je huisdier met warm weer
Denk aan een goede verkoeling voor je lieve kat. Deze verkoeling kan onder andere door hen met de pootjes in koud water te zetten ( bij honden zal dit makkelijker gaan, dan bij katten).
Maak u niet ongerust, wanneer uw kat plots minder begint te eten. Dit is normaal met dit weer. Zorg er ook voor dat natte voeding niet de hele dag blijft staan. Het wordt snel slecht en de vliegen komen er op af.
Geef hen extra water, en zet, indien uw kat buiten komt, ook een bak water buiten neer.
Het is belangrijk om katten ( en honden), zo min mogelijk te vervoeren in warme auto's . Indien u naar de dierenarts moet, ga dan of 's morgens vroeg, of zo laat mogelijk. Indien het geen spoed is, stel uw dierenartsenbezoekje eventueel even uit.
Witte katten hebben zeer gevoelige oortjes. Deze oortjes zullen verbranden ( met alle gevolgen van dien) en dienen dus beschermd te worden met zonnebrandcreme. Maar vooral belangrijk: Stel hen zo min mogelijk bloot aan zonnestralen!
Tot slot: Wees extra alert op alle dieren die u ziet: in weides ( er moet schaduw zijn), in hokken, in auto´s etc. Waarschuw de eigenaar / dierenbescherming,/dierenarts, wanneer u hen in moeilijkheden ziet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik geef ze een aaibeurt met een nat washandje, ze vinden het heerlijk.
ook heb ik een natte handdoek in de hal liggen waar nelis en drop graag gebruik van maken.
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
miep, moos en bassie willen niks van de natte lap weten, maar de aaibeurt vonden ze alle vijf wel fijn gelukkig.
Rieneke1
13 jaar geleden
en, wat vonden ze ervan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die natte washand helpt ook lekker tegen verharen trouwens
Ze slapen bij mij nu in de hal, daar liggen tegels en die zijn lekker koel. Ze zoeken zelf deze plek uit, en ik laat ze daar lekker liggen. Katten zoeken vaak zelf wel een plekje waar het lekker koel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat ze aan ijsblokjes likken