Een hond slaapt over het algemeen gedurende de gehele dag regelmatig een paar uurtjes. Als je niet thuis bent slapen ze vaak, maar ook als het rustig is in huis of als ze lekker tegen de verwarming aan liggen.
Daarnaast slapen ze de nachten ook over het algemeen. Als ik naar mijn eigen hond kijkt, slaapt deze zeker zo'n 14 uur per dag... snachts een uurtje of 8, smorgens meestal ook nog een uurtje of 2 en 's middags als ik weg ben. Ook tegen een uur of 9 's avonds.

Een hond die de hele dag op een boerderij rondloopt zal minder slapen dan een echte huishond. Evenals een waakhond die op een bedrijventerrein patrouilleert. Het verschilt dus nogal waar je hond leeft, maar een gemiddelde huishond slaapt dus heel wat uurtjes op een dag, lekker lui.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ongeveer 10 uur per dag