Welke voeding is meest ideaal voor katten? geld is geen probleem.?

Kvv , barf, of gewoon royal canin. Zoals eerder genoemd geld is geen issue. En hoe vaak voeren? dus kort gezegd meest ideale dieet.

8 maanden geleden
1K
Rieneke1
8 maanden geleden
Katten eten 15 tot 20 x per dag. Ze moeten altijd toegang tot eten hebben.
Cryofiel
8 maanden geleden
Hoe doen wilde katten dat dan? Eten die 15 tot 20 keer per dag een muis of een vogel?

Als we onze katten altijd toegang zouden geven tot eten, zouden ze moddervet worden. Op advies van onze dierenarts krijgen ze nu elk twee keer per dag 25 gram. Sinds we dat doen, zijn de katten geleidelijk afgevallen naar hun huidige, gezonde gewicht.
Peter789
8 maanden geleden
Dank voor alle reacties alleen niemand heeft de vraag nog echt beantwoord alleen de hoeveelheid word een mening over gegeven helaas.. terwijl ik toch vooral zocht naar welke voeding ideaal is
Cryofiel
8 maanden geleden
Onze DA adviseerde Royal Canin. Vanwege de blaasproblemen van één van de katten.

Maar wat zegt dat...?

Dit is het advies van één specifieke DA. Specifiek voor onze kat, voor diens specifieke situatie.

Je kunt dus, puur op basis hiervan, beslist niet zeggen dat Royal Canin voor álle katten de beste keuze zou zijn.

Antwoorden (1)

Om gezond te blijven is het essentieel dat katten alle voedingstoffen binnen krijgen die ze nodig hebben: dat zijn de macronutriënten eiwitten, vetten, koolhydraten, maar ook bijvoorbeeld bepaalde vetzuren, vitamine A en taurine. Het is het beste om huiskatten een zorgvuldig uitgebalanceerd voer te geven waarin alle vitaminen zitten die het beestje nodig heeft. Deze vitaminen worden vaak toegevoegd, controleer of dat bij jouw voer naar keuze het geval is. Met ons kwalitatief hoogwaardige voer van de merken Profine, Smolke, Pure Life, Acana, Renske of Orijen weet je zeker dat je goed zit.
In principe hebben katten geen verschillende soorten voer nodig. Alleen droogvoer is voldoende, maar je kunt het aanvullen met natvoer, zoals verse mousse van bijvoorbeeld kip of tonijn. Het is goed om natvoer op vaste momenten op de dag te geven. Wil je je poezenbeest een extra traktatie geven? Kies dan een goede snack zoals Profine of Amiguitos kattensnacks. Bijvoorbeeld als beloning als je kat zich goed heeft gedragen. Eet je kat het voer dat je geeft niet? Katten zijn vrij kieskeurige dieren, dus welk merk voer katten wel en niet eten verschilt per kat. Probeer verschillende soorten eten uit en let op hoe je kat reageert.
Hoeveel katten eten hangt af van een aantal factoren: leeftijd, activiteit en lichaamsgewicht. Een grote kat eet logischerwijs meer dan een kleine kat, en actieve katten hebben meer calorieën nodig dan katten die de hele dag in de vensterbank liggen. Een kitten in de groei heeft bovendien meer calorieën per kilo lichaamsgewicht nodig dan een volwassen kat. Omdat de calorische waarde per soort voer verschilt, kun je het beste op de verpakking van het voer kijken voor de precieze richtlijnen. Een kat heeft een kleine maag en een snelle stofwisseling, daarom is het goed om meerdere keren per dag te voeren. Weeg de hoeveelheden af en pas op met het geven van teveel kattensnacks (hoe zeer je kat er ook om staat te mauwen): overgewicht bij katten ligt op te loer en is ongezond.
fremar
8 maanden geleden
tinus1969
8 maanden geleden
Reclamepraat. Min.
Peter789
8 maanden geleden
Kopie plak verhaal..