Kat van buren durft niet meer terug naar buren, is het beter om hem te verzorgen?

De kat van de buren kwam vaak bij mij langs voor een hapje en wat aandacht. Maar sinds 8 dagen gaat hij helemaal niet meer terug en slaapt snachts in mijn tuin.

Ik heb hem nu regelmatig wat eten gegeven omdat ik het zielig vond dat hij niks meer at.

Wat moet ik hiermee aan? Wel eten geven of geen eten meer geven en wachten tot hij terug gaat?

Alvast bedankt

12 maanden geleden
2.3K
Amadea
12 maanden geleden
Heb je er al over gepraat met de buren? Lijkt mij het slimst om er iets met hen over af te spreken.
Antoni
12 maanden geleden
Hoe weet je zo zeker dat de kat niet meer terug -durft-? Waarom zou ze dan niet meer terug -durven-, volgens jou?
Karel24
12 maanden geleden
Ja zal er binnekort mee praten met buren. Volgens mij durft die niet meer omdat hij laatste keer werd mishandeld daar; dit denk ik omdat hij een tijdje heel bang was laatst en sindsdien er niet meer heengaat
Rieneke1
12 maanden geleden
Als de kat bij je buren mishandeld werd, dan zou ik hem zeker eten en drinken geven. Zijn je buren aanspreekbaar? Dan zou ik zeker aangeven dat je je zorgen maakt over het welzijn van het dier.
Karel24
12 maanden geleden
Ja ze zijn aanspreekbaar. Ik zal zsm contact zoeken met hun
Karel24
12 maanden geleden
Inmiddels gepraat met buren maar er is geen oplossing gekomen. Ik heb de verzorging dus maar op me genomen tijdelijk want blijkbaar wil de kat hier liever zijn.

Antwoorden (1)

Geen eten geven. Geen aandacht geven. Het is niet jouw kat. Door hem steeds van alles te geven, heb je hem geleerd dat het bij jou fijn wonen is. Hij moet nu gewoon weer leren om bij zijn eigen huis en eigen baasjes te gaan zoeken / halen waar hij behoefte aan heeft.
12 maanden geleden
Karel24
12 maanden geleden
Ja ik heb er ook niet meer zo zin in op deze manier. Een andere kat komt ook overigens maar die gaat netjes naar huis weer.
Rieneke1
12 maanden geleden
Triest voor het beestje, als hij idd mishandeld wordt. Dan zou ik als buur toch erbarmen hebben.
Karel24
12 maanden geleden
Ja ik vind het ook erg zielig dus morgen meteen contact zoeken buren waar hij van is