Zijn er onderzoeken gedaan naar het houden van huisdieren binnen de gevangenis?

Ik wil hier namelijk ook zelf onderzoek naar doen, maar kan nergens wat deskresearch vinden.

een jaar geleden
1.2K
Pieterke
een jaar geleden
Ik heb ooit een Amerikaans programma op tv gezien over wat het met een gevangene deed als deze voor een hond mocht zorgen. Dat was toen een proef. Het werd volgens mij op een Nederlandse zender uitgezonden. Het is al jaren geleden.

Antwoorden (2)

Er zijn wel projecten waarbij huisdieren met een bepaald doel binnen de gevangenismuren komen, voor training en socialiseren.
In de Amerikaanse staat Indiana zorgen gedetineerden voor asielkatten, om ze te socialiseren.
In Nederland gedetineerden die asielhonden met gedragsproblemen trainen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ja, er zijn onderzoeken gedaan naar het houden van huisdieren binnen de gevangenis. In de Verenigde Staten hebben verschillende gevangenissen een programma waarbij gevangenen huisdieren kunnen verzorgen. Dit programma heeft geleid tot een vermindering van gevangenisstraffen en een verbetering van de mentale gezondheid van de gevangenen.
10 maanden geleden