Waarom kan een kat onverwachts uit de hoek komen als je hem/haar aait?

Als ik mijn kat vertroetel en geef kusjes en ze vind alles fijn eerst en doe het daarna nog een keer (van haar buikje blijf ik wel af; dat is een kwetsbare plek bij een kat) springt ze met alle vier de pootjes gister zowat ik mijn gezicht terwijl ik lig naast haar en springt ze het bed af . Ik weet trouwens wel dat poezen daarin feller zijn of kunnen zijn dan katers schiet mij nu te binnen . Of is dat een fabeltje ?
Ik zou er wat mee kunnen als ik hier antwoord op krijg . Ene keer komt een kat naar je toe en laat zich helemaal verwennen , kom je tot een hoogtepunt kwa verwennerij snauwt hij of zij je af ?

een jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Jij werkt toe naar een hoogtepunt van verwennerij, maar jouw kat wordt het steeds meer te veel. Ze komt echt niet onverwachts uit de hoek als je haar beter leert lezen. Een staartpuntje wat gaat trillen, oortjes die ietsjes naar achteren gaan, een kat geeft vele kleine aanwijzingen.
Let dus goed op de seintjes die je kat afgeeft, of beter nog: bekort de knuffelsessies, zodat het voor haar ook leuk blijft. Het is wel heel goed dat je je kat pas knuffelt als ze daar zelf om komt vragen.
Rieneke1
een jaar geleden
Ik heb een man en een vrouw. De man is knuffeliger. Die dwaalt de hele dag om me heen en laat zich zo voor me op zijn rug vallen en "eist" dan zijn aandacht/knuffel op. Het lekkerst vindt hij zijn buikje.
De vrouw daarentegen die komt even knuffelen en rent weer weg. Nu heb ik vaker katten gehad en mijn ervaring is dat vrouwen het sneller zat zijn dan mannen. Ze zijn wat eigenzinniger en meer op zichzelf. Normaal koop ik alleen katers maar op een of andere manier komt er altijd wel ern vrouw erbij aanwaaien waardoor ik altijd dus tegen me zin in een vrouw heb hahaha maar wil ze niet missen hoor!

In mijn beleving van katten is het dus heel normaal dat ik relax languit ligt en denkt dat poes heel blij is en nog een uur wil liggen maar pies na 5 min denkt toedels...
een jaar geleden
Siri1995
een jaar geleden
Zijn dat hormonen bij poezen in tegendeel tot katers ? Zo ja , waar zit dat m in ? Want mijn kat/poes doet vaak knuffeliger bij/naar mijn vriend ….
Siri1995
een jaar geleden
PS
Ook omdat hij rustiger is denk ik
Katootje
een jaar geleden
Geen idee of het hormonen zijn. Ik weet wel dat ik poezen direct er tussen uit vist in een groep kittens bijvoorbeeld. Katers zijn rustiger en aanhankelijker. Deels karakter en deels hormonen gok ik.
Katten hebben vaak wel echt voorkeur voor bepaalde personen.