Wat waren de hoogste prijzen ooit betaald voor een rijpaard en voor een dekhengst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik kan me herinneren dat er in 2006 een paard verkocht is voor 16.000.000 dollar. Bij mijn weten was dat het duurste paard ooit.

Het paard van een grote belofte met een goede afstamming.
Hij heeft geloof ik maar 10.000 dollar aan prijzengeld binnengehaald en ze hebben hem maar teruggetrokken uit de racerij.

De naam van het dier is The Green Monkey.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Green_Monkey

Toegevoegd na 12 minuten:
Hij is dus gekocht als racepaard en wordt momenteel alleen voor de fokkerij gebruikt (a 5000 Euro dekgeld)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet haast wel hetzelfde paard zijn als uit mijn bron, alleen had hij op dat moment nog geen naam (of werd die naam in ieder geval niet genoemd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, lijkt hetzelfde paard.
ook een + voor jou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he, je vergeet dat hij ook nog eens 10.000 aan prijzengeld heeft gewonnen... scheelt weer twee kwakjes.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat er op te veel plekken op de wereld paarden worden verkocht om 100% zeker uit te vinden wat de duurste was. Misschien is de beste plek het Guinness Book of Worldrecords. Loop een grote boekhandel in, blader naar de dieren sectie en zoek naar duurste rijpaard, dekhengst etc. Daar staat het vast wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens onderstaande bron is het hoogste bedrag voor een paard (in dit geval een jonge hengst) ooit op een veiling (dus geen rechtstreekse verkoop, daar zullen ook niet alle cijfers van bekend zijn) 16.000.000 US dollar.