Hoe kan ik mijn hondje van 5 maanden oud leren om stil te zijn in de bench als ze alleen thuis is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Doe alsjeblieft je hondje niet in een bench! Geef hem liefde warmte en aandacht. Bouw het langzaam op om hem alleen te laten. Sluit hem ook niet op in een kleine ruimte. Zorg wel dat hij geen kostbare spullen jan kapot maken. Geef hem iets een oud truitje of stof waar jouw lichaamsgeur inzit. Ga dan weg en zorg ook dat hij water heeft. Ik vind een nemen niet kunnen hoor! Haal een boek uit de bieb of kijk op Google hoe voed ik mijn jonge hond op. Veel succes en plezier van je hond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is niets mis met een bench hoor,je kunt je hond op die manier leren om alleen te zijn zonder dat hij dingen sloopt en het is voor de hond een veilige plek om zich terug te trekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, de bench bij mij in huis staat de hele dag open en mijn hondje gaat er vaak zelf inliggen. Ze heeft ook een mand en een groot kussen maar verkiest zelf vaak de bench. Inderdaad niks mis mee. (wel als je een hond er een halve dag in opsluit natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bench kan juist een fijn "huisje" zijn.
Mijn honden willen allebij graag hun eigen bench in, als ze wat lekkers krijgen (varkensoor of zo) Volgens mij laat je je hond niet echt hond zijn (maar meer een kindje of zo), als je hem zo overdreven liefde, warmte en aandacht geeft.
Heeft de hond dit nodig? Of het baasje vrouwtje?

Andere antwoorden (5)

Door het alleen zijn heel langzaam op te bouwen, dus echt stap voor stap eerst maar een paar minuten. Daarnaast de bench zo leuk mogelijk maken, dus voeren en belonen in de bench, een kong geven met wat lekkers erin, en ook als je thuis bent haar zo nu en dan in de bench te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zit ze in een bench? Kan ze niet los in de keuken/gang/woonkamer? Hoe weet je dat ze lawaai maakt? Wat voor lawaai? Piepen, blaffen?
Probeer eens los, kijken wat ze doet. Weet je waarom ze lawaai maakt? Dat kan om aandacht zijn, of ze hoort iets. Misschien kun je haar eens in de bench doen, weg gaan (buiten de deur blijven) en wachten totdat ze stil is. Ga dan terug naar binnen en geef een snoepje, zo beloon je haar dat ze stil is. Oefen dat een paar keer. Begroet haar uitgebreid en speel er even mee. Des te leuker wordt het dat jij uiteindelijk thuis komt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan je niet, als ze alleen thuis is.

Je kunt een hondje niet opvoeden als je er niet bij bent.

En hoe lang is ze alleen?
Vanaf welke leeftijd?
Want:
Waarschijnlijk blaft het hondje uit angst:
Verlatingsangst.

Daar doe je dus niks aan als je er niet bent.

Ga trainen:
Negeren: Als een jonge hond aan het blaffen is vanwege verlatingsangst negeer hem dan tot hij ophoudt met blaffen. Ga naar hem toe als hij stil is en geef hem een compliment. Dit zorgt ervoor dat hij leert dat hij niet zou moeten blaffen.

Dus je oefent dit!
Maar dan moet je er wel zijn.

Als je naar hem toegaat terwijl hij blaft dan legt hij de link tussen het blaffen met jouw aanwezigheid. Hem laten stoppen met blaffen wordt dan erg lastig.

Nog beter:
Ga met je hondje op cursus.
Puppytraining.
Hondentraining.
Club.
...........Hebben jij en jouw beestje heel veel plezier van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om te beginnen zal de hond zich lekker moeten voelen wanneer hij in de bench zit, terwijl je gewoon in huis bent.
Bij ons staat de bench de hele dag open, omdat dit tevens zijn mand is.
Geef hem iets leuks om te doen, bijv. een bot, speeltje, etc wanneer je hem in de bench doet. Laat hem er zelf inlopen, dat is heel belangrijk. De bench moet geen straf zijn.
Ondertussen ben je zelf bezig in huis. Zorg ervoor dat de hond je geregeld ziet, zodat hij weet dat hij niet alleen is.
Beloon hem door tegen hem te praten als hij rustig is, of lief bezig is met eigen activiteiten.
Als de hond er veel moeite mee heeft, is het slim om hem eerst uit te putten en daarna te trainen in de bench.

Als dit goed gaat, ga je een stapje verder. Loop even de deur uit en kom na 1 minuut weer terug, dit herhaal je tot het goed gaat, daarna ga je iets langer weg.
Herhaal dit geregeld, bij voorkeur dagelijks. Maak het de normaalste zaak van de wereld, dan zal de hond dit ook normaal gaan vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn ene hond vindt het heerlijk in zijn bench en de andere ligt er nooit in,heb het ook nooit als strafhok gebruikt en loop er niet naartoe als de pup lawaai maakt ,inderdaad maar als hij stil is. Honden vinden kleine ruimtes best veilig voelen,maar denk er wel om dat het geen uren en uren moet duren.