Kan het kwaad,als ik mijn hond met "gewone ongeparfumeerde mensen champoo" was?(1x per 4 weken,en heeft geen vlooien of andere parasieten.

Scheelt ook veel in prijs,en na goed uitspoelen moet er toch geen probleem zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit hangt af van de aanleiding tot het wassen.
Gaat het om een hond met een normale huid die gewassen wordt omdat ie vies is,
zal een milde hondenshampoo voldoen.
Let er wel op: er is een groot verschil tussen een mensenhuid en een hondenhuid.
Alhoewel de huid van de hond talrijke zweetklieren bevat, dienen deze NIET (zoals bij de mens)voor de temperatuurregulatie (zweten) maar WEL dragen ze bij aan de beschermende
oppervlaktelaag van de huid. Daarnaast is een hondenhuid minder zuur dan die van de mens.
Daarom is een shampoo gemaakt voor gebruik bij de mens ABSOLUUT NIET geschikt voor
een hondenhuid. Ook niet de zogenaamde babyshampoos. Voor honden met een huidprobleem is het noodzakelijk zorgvuldig een goede hondeshamoo uit te zoeken die het huidprobleem zal verlichten. De dierenarts zal u daarin begeleiden en adviseren.
Alleen de juiste shampoo zal bijdragen aan de oplossing van het probleem, terwijl een
onjuiste shampoo juist problemen kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is het niet zo dat een hond en een mens een hele andere Ph waarde hebben in hun huid en dat shampoo's daar op afgestemd zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat het allemaal niet veel uit maakt shampoo voor mensen of voor honden ik denk dat ze er wel lekkerder van gaan ruiken want in shampoo voor mensen zit meer parfum