kunnen honden wagenziek zijn?

ik zag 't laatst een hond in een auto zitten en ik vroeg me af of ze ook wagenziek konden zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat is mogelijk. Honden kunnen net als mensen wagenziek zijn. Vaak helpt het als ze frisse lucht krijgen door het raam op een kiertje te zetten en als ze naar buiten kunnen kijken kunnen ze zich beter orienteren.

Ja zekers... Heel erg zelfs... Onze hond had erg vroeger heel erg last van. Bij het eerste beste bochtje kwam dr voedsel er er altijd al weer uit. Nu gaat het wel beter maar ze houdt het nog niet langer dan twee à drie uur vol. Als wij naar Frankrijk gaan en ze gaat mee, dan hebben we altijd van die pilletjes voor haar. Die kun je bij de dierenarts halen... Toegevoegd na 1 minuut: Frisse lucht help inderdaad ook goed...

Jazeker...ze beginnen dan erg te hijgen, te geeuwen en te kwijlen...vaak ook onrustig te piepen, en uiteindelijk geven ze ook over. Niet alle honden hebben er last van. Net als bij mensen is de een gevoeliger dan de ander... Een hond die last heeft van wagenziekte zal dat meestal wel houden, omdat er elke keer ook nog de spanning van de nare ervaring bijkomt.... Je kunt proberen dat te doorbreken, daarvoor kun je het best korte ritjes met de hond maken, zodat hij net niet (te) ziek wordt, en dan natuurlijk naar iets leuks toe rijden..bv strand, bos, of fijne wandel/speelplek...Zo krijgt de hond een positief gevoel bij het autorijden...als het met spanning te maken heeft, helpt dat vaak heel goed... Maar, bij sommige honden is er weinig aan te doen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100