Waarom is knaagdiervoer zoals 1oo procent natuurlijk gedroogde bananen niet bedoeld voor mensen?

Soms in de dierenwinkels heb je verpakkingen waarop staat 100% natuurlijk gedroogd fruit. Bijvoorbeeld op gedroogde appels of bananen. Er staat dan bij dat deze producten niet bewerkt zijn. Toch staat er dan onder vermeld dat het niet voor mensen bedoeld is en dat mensen dit niet mogen consumeren.

Uiteraard is zo'n snoepje bedoeld voor het knaagdier, maar waarom wordt afgeraden dat mensen dit niet mogen eten als het verder geen toegevoegde producten bevat?

2 jaar geleden
1.4K
Antoni
2 jaar geleden
'waarom wordt afgeraden dat mensen dit niet mogen eten als het verder geen toegevoegde producten bevat?' Waarschijnlijk bedoel je: 'waarom wordt afgeraden dat mensen dit eten als het verder geen toegevoegde producten bevat?' Soms is het juist nodig om producten toe te voegen om iets geschikt te maken voor menselijke consumptie!

Antwoorden (2)

Aan voedingsmiddelen die voor menselijke consumptie bedoeld zijn worden andere (strengere) eisen gesteld dan aan voer voor dieren. Het is niet uitgesloten dat er stoffen (of ziektekiemen) in zitten die schadelijk kunnen zijn voor mensen.
2 jaar geleden
De kwaliteit van het product waar het van gemaakt is, voldoet niet aan de standaard voor menselijke consumptie. De standaard voor dierlijke consumptie ligt lager. Zo kan er dus een partij bananen die voor mensen afgekeurd is, wel goedgekeurd zijn voor diervoeding.