Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk huisdier moet ik nemen?

Ik zoek een handzaam huisdiertje dat ik overal mee naartoe kan nemen en dat niet de boel sloopt. Ratten zijn geweldig maar die heb ik gehad en kun je niet uit hun kooi laten of ze maken alles stuk

Toegevoegd na 1 minuut:
Aanschafprijs tot 100 euro...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Fret
konijn
toch ook rat. Niet elke tay sloopt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond(je).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vissen zijn dan een logische keuze. Ze zijn mooi om naar te kijken en voor weinig geld heb je al een paar guppen en een aquarium in huis.

Heb je wat meer geld over voor je nieuwe huisdieren? Er zijn aquariums in diverse prijsklassen; hetzelfde geldt voor vissen.

Toch zijn er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden als je een vis wilt. Zo houden vissen van genoeg ruimte om te zwemmen. Koop dus een aquarium dat groot genoeg is, met een grote opening aan de bovenkant zodat de vissen genoeg zuurstof hebben.
Guppen houden van gezelligheid. Laat ze dan ook niet alleen in het aquarium, maar zet er meerdere vissen in. Mannetjesguppen zien er het mooist uit. Wil je mannetjes en vrouwtjes samen in de kom? Houd dan rekening met een flinke familie-uitbreiding, want binnen de kortste keren zwemmen er massa guppies rond. En wat ga je doen met al die kleintjes? Bedenk dus goed waar je aan begint......!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een tamme muis.
een parkietje.
een cavia.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een furby of een tamagotchi.

De meeste huisdieren zijn geen poppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is zo n Japans geval niet iets voor jou, zo n tama... die je steeds moest ""voeden"".
Als je een huisgenootje zoekt in de vorm van een diertje moet je je realiseren dat het dier ook van jou aanpassingen vraagt. Een klein hondje is waarschijnlijk het makkelijkst, kan zelfs achter op de fiets. Maar moet worden uitgelaten, en gevoed, en kan soms niet lang alleen thuis zijn, maar past daarentegen weer in een boodschappentas.
Veel gezelligheid met je hondje. Neem niet zo n akelig klein keffertje, niet zo leuk voor de beuren.

Rashondjes zijn duur, maar er zijn ook hele leuk afvalbakkenrasjes. Hieronder worden ze aangeboden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je doet dieren een groot plezier als je géén huisdier neemt.
Die beestjes hebben recht van bestaan op zichzelf, zonder al die moeilijke voorwaarden die jij er nog bij formuleert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begin een relatie en maak een kind ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wandelende tak klinkt nogal suf. Maar ze zijn best interessant. Rommel geeft hij niet. Duzzz... veel suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo maken ratten alles stuk?
ze klimmen overal in, laten zich makkelijk oppakken, kunnen overal mee naar toe, en je kan ze leuke dingen leren.
een fret kan je ook overal mee naar toe nemen, maar die stinken meer. Hoewel je een rattenkooi ook vaak moet verschonen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een agaponnis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn man had er ook een, die ging ook overal mee naar toe. Hij bleef op zijn schouder zitten. Wel een jonge nemen, en geduldig zijn met het handtam maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er met de rat gebeurd die "alles stukmaakte"??
Doe jezelf en vooral de dieren een plezier en neem een knuffeldier uit de speelgoedwinkel!!!
Je neemt een huisdier omdat je het leuk vind en niet als een statussymbool die je overal mee naar toe neemt.
Erger me dood aan mensen die en huisdier nemen als STATUSSYMBOOL..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding