Ik probeer een teek te verwijderen bij m'n hond, maar de kop blijft zitten. Wat nu?

Ik heb geprobeerd een teek te verwijderen van mijn hond met behulp van een pincet. Het is alleen niet helemaal gelukt... De teek is er half af, maar de kop zit er nog op. En dat is het ergste volgens mij. Hoe krijg ik die er nu vanaf? Die kop is zo klein, ik kom daar amper bij nog.

2 jaar geleden
1.4K
jc54
2 jaar geleden
Even een telefoontje naar de dierenarts. Die zal je dan advies geven.
Z512099
2 jaar geleden
Als je er amper bij kunt, naar de dierenarts en liefst vandaag nog.

Het beste antwoord

Haal een tekentangen setje en draai daarmee de teek eruit. Een pincet werkt niet goed bij het verwijderen van een teek.
2 jaar geleden
jc54
2 jaar geleden
Tekentang werkt mooi, maar als het lijf van de teek er af is, en de kop zit nog in de huid, dan heb je aan een tekentang ook niets meer.
paulus811
2 jaar geleden
@JC54, heb je gelijk in, maar omdat ik las dat de kop er nog 'op' zat, leek me dit een oplossing. Onder de huid verwijderen kan alleen een dierenarts vrees ik.