Waarom eet mijn kat zo veel en waarom wordt hij zo eetlustig ?

Mijn kater is 3 jaar oud en we hebben hem ook al 3 jaar lang in huis

Maar sins we hebben behoort dat hij te zwaar was geven we hem en zijn zusje 3x per dag eten hij krijgt in de ochtend voor ik naar school ga en in het weekend wat later. In de avond al mijn moeder eten gaat koken en voor dat hij gaat slapen een klein beetje.

Mijn probleem is nu dat hij elke keer in de ochtend staat te miauwen en te Krabben bij de deur en in de avond begint ie al vanaf 5 uur bij zijn eten te staan en soms te miauwen

Voor de rest kan je niks maar dan ook echt niks op het aanrecht laten staan daar mag ie gewoon op namelijk maar hij eet alles ook als je hem 1x straft probeert hij het nog 5x proberen voor dat hij het echt op geeft

Heel soms in het weekend krijt ie savond blik voer

Ik ben ten einde raad kan iemand mij helpen met mijn kat minder eet lust te krijgen of zo.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Een kat eet van nature 15 tot 20 keer per dag een klein hapje.
Verder is z'n maagje na 3 uur leeg.
Je kat heeft dus een groot deel van de dag honger, en wordt op een onnatuurlijke manier gevoerd.

Er zijn betere manieren om je kat af te laten vallen.
Geef de brokjes in voerpuzzels, zodat hij met het eten in de weer moet, en gelijkmatiger verdeeld een hapje binnenkrijgt.
Kijk ook eens naar het soort voer wat hij binnenkrijgt: geef vers als de kat het lust, geef voer met een zo hoog mogelijk vleesgehalte, ook veel natvoer met een hoog vleesgehalte. Zo min mogelijk granen, daar heeft je kat niets aan.
En speel regelmatig met je kat, laat hem flink rennen en springen.
Op deze manier zal je zien dat je kat afvalt zonder dat hij hoeft af te zien.

Succes!
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt voor u advies vaak heb ik veel aan u andwoorden ik ga zeker kijken wat ik hier aankan doen heeel erg bedankt

Andere antwoorden (2)

een kat die veel eet, veel drinkt, maar niet aankomt, zou suikerziekte kunnen hebben.
ook katten met een overactieve schildklier eten veel.

ook eens ontwormen kan geen kwaad.
Ga eens naar de dierenarts.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze hebben te horen gekregen dat de kat te zwaar is. Ik neem aan van de dierenarts.
Rieneke1
9 jaar geleden
Bij suikerziekte en schildklierafwijkingen eet de kat wel veel, maar valt toch af.
als de kat gesteriliseerd of gecastreerd is, is het normaal dat je kat veel meer eet. ze kunnen er wel niets aan doen. Zie je het verschil van gewicht en breede is dat zeer normaal. is je kat allang of niet gecastreerd of gesteriliseerd dan moet je raad vragen een de dierenarts. katten hebben veel eten nodig, zorg dat hij eten krijgt wanneer hij wil. zorg ook voor afwisseling met kattenbrokjes en in blik. geef af en toe zeker een keer per dag, kattensnoepjes. smakelijk en nog veel succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Vraag aan een dierenarts maar liever geen voedingsadvies.
En waarom zou je dagelijks kattensnoepjes moeten geven?
Wat is verder het nut van afwisseling qua brokjes en blik?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zoals je zegt: kleine hapjes! het is goed voor hun, en zo krijgt het minder snel honger het is een leuk en lekker tussendoortje.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ah ik begreep je verkeerd denk ik: ik meende dat je vond dat verschillende soorten brok en blik afgewisseld moeten worden, wat niet zo'n geweldig idee is.
Maar je bedoelt dat je zowel brok als blik moet geven? En snoepjes zijn echt niet nodig, vaak zijn het dikmakertjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je hebt snoepjes tegen haaruitval en haarballen, en nog veel meer soorten. je hebt ook gewoon lekkernijen. ook geef ik dat aan mijn katten, er zijn verschillende smaken. ik geef brokjes (ik laat het altijd staan) en savonds en smorgens geef ik ze een zakje vlees, afwisseling van smaak.