Hoe leer ik mijn puppy af niet alles buiten op te eten?

Mijn puppy van 5 maand oud, eet constant alles in de tuin op, wanneer ik haar dan corrigeer of het wil afnemen rent ze als een gek weg. Wanneer ik haar wel te pakken krijg houdt ze haar mond zo stevig toe, dat het soms niet lukt om het eruit te nemen. Iemand ideeën hoe ik ze dit kan afleren? Met wandelen deed ze dit eerst ook maar dat is wel verbeterd door haar kort te houden.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ik heb al uitgebreid op je andere vraag geantwoord en ook hier moet je niet corrigeren! Pups hebben geen handen en ontdekken de wereld met hun mond. Zo leren ze wat eetbaar is en wat niet. Hoe meer je reageert en iets afpakt, hoe erger dit wordt. Pakt de pup een propje papier op, zeg niets het kan niet zoveel kwaad, meestal spugen ze het weer uit. Heeft de pup iets te pakken wat gevaarlijk is of lijkt, roep de pup dan enthousiast en zeg bijv. wat heb jij daar nou gevonden, laat eens zien. Als de pup naar je toekomt, ruil je met iets heel lekkers of iets ontzettend leuks (speeltje wat ie mag vasthouden). Blijf goed vooruit kijken want managen is ontzettend belangrijk. Als je iets probeert af te pakken loop je de kans dat de pup zodra je in de buurt komt, het gaat doorslikken en dan heb je pas echt een probleem! Ik ken gevallen dat pups steentjes of glas wilde doorslikken. En wandelen met een hond die heel strak aan de lijn is, is toch helemaal niet leuk? Laat de pup de wereld ontdekken samen met jou, laat hem met allerlei materialen kennismaken, snuffelen oppakken enz. Door positief hier mee om te gaan, gaat het snel een stuk beter. Nogmaals advies, puppycursus zo snel mogelijk! Succes!
jodyenboyke