Wat doe je met een gewonde duif als de dierenambulance niet meer rijdt?

Zojuist een duif uit de bek van een kat gered, maar nu lijkt zijn/haar vleugel kapot. Dierenambulance gebeld maar die rijden niet na 10 uur 's avonds. Volgens de politie maar naar de dierenarts brengen, op eigen kosten dan...

Toegevoegd na 44 minuten:
Hij/zij staat inmiddels in een doos in een schuur, morgen zien we verder.

Toegevoegd na 12 uur:
Hij/zij is inmiddels bij de vogelopvang en gaat vanavond naar het vogelasiel, daar kijken ze verder. Zit gezellig met een andere duif in een hok en werd gelijk iets levendiger. Bedank voor de meeste tips.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arme kat. Heeft die eindelijk wat gevangen, komt er weer zo een groot wezen aan die het van hem afpakt.

Het beste antwoord

Stop het beestje in een doos met een oude t-shirt eronder en wacht tot morgenvroeg. Bel de dierenambulance nogmaals, dan komen ze wel.

Laat hem vooral met rust gedurende de nacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je een doos hebt, hou hem daar s' nachts in. Breng hem morgen naar de dierenambulance.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zet hem even in de schuur als je die hebt.
wat water erbij zodat hij kan drinken
en bel morgen de dierenambulance..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er geen vogelasiel ( vogelopvang ) in de buurt ?
Ik breng ze meestal hier http://www.dehoutsnip.net/

Google even op vogelasiel bij jouw in de buurt, en als het niet lukt zijn de vorige antwoorden heel goed !

Succes ermee

Toegevoegd na 4 minuten:
ik zie op de site van ons vogel asiel dat als er niemand aanwezig is , je de vogel in een hok kan plaatsen .. hoop dat dat bij jou in de buurt ook zo is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat als je daar zelf tegenaan gelopen bent, ik bedoel: jij hebt de duif uit de bek van de kat gered/jij was daar, dat je een stuk verantwoordelijkheid te nemen hebt. Als ik de persoon was geweest was ik er zelf wel mee naar de dierenarts gegaan. En de kosten? Waarom is dat belangrijk dan? Als je een persoon kan helpen die in nood zit doe je dat ook, dan heb je het ook niet over de gemaakte kosten, nu is het een ander levend wezen, een dier, en doe je gewoon t zelfde. Het is jammer dat het nu nacht is, ik weet niet of je al gehandeld hebt en ik weet ook niet hoe t met de duif nu is. Maar zodra t ochtend is heb JIJ een taak: naar de dierenarts ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een onzin zeg dat je de kosten voor eigen rekening neemt
voor een duif ga je toch niet honderd euro betalen
als je een foto moet laten maken en de kosten van behandeling en arts {avonduren} gaat tellen kom je daar zo aan
als de duif nog redelijk is dan wacht je gewoon tot morgen
en anders dan verlos je duif uit zijn lijden
ik vind het al knap dat ze duif een kans wil geven maar jou antwoord met verantwoording gaat wel heel ver -1
Geef hem wat water en leg hem op iets wat lekker zacht is, laat hem liggen op een rustig plekje (het liefst alleen, kan die lekker bijkomen). En dan zo gauw als mogelijk is naar de dierenarts.