mijn kat heeft witte dingen bij zijn ogen, is dit erg?

mijn kat is 3 jaar oud en heeft sinds kort witte dingen bij zijn ogen, het lijken een soort vliesjes.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Katten hebben een zogenaamd "derde ooglid", dat eruit ziet als een wit vlies. Gewoonlijk zie je dit derde ooglid niet.
Als je het vlies wel ziet, kan het een tekens zijn dat er iets niet in orde is met je kat.
Dat kan een medisch probleem zijn (bijvoorbeeld een ontsteking in het oog), maar het kan ook "algehele malaise" zijn (een kat kan namelijk uit onbehagen het derde ooglid laten ziet).
Je kunt het beste met je kat naar de dierenarts gaan. Deze kan vaststellen of er medisch iets niet in orde is met je kat, of dat het probleem ligt in een gevoel van onbehagen van je kat.