Mijn kat is al 2 nachten weg. Wat moet ik doen?

Mijn kat is normaal altijd voor de nacht terug thuis en staat ze aan de deur te miauwen. Ze heeft de laatste tijd ook dat ze ‘s nachts wegblijft maar wel ‘s ochtends aan de deur staat. Ze is bijna 2 jaar en zit bij ons al langer dan 6 maanden in het nieuwe huis en hebben haar nooit anders buiten gelaten. Dus met andere woorden: achter 6 maanden hebben we haar gewoon buitengelaten omdat ze dat wou. Nu is ze al 2 nachten niet terug en maak mij zorgen. Heb ook al gaan roepen buiten maar niets helpt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
TurfGraver
3 jaar geleden
Is ze gechipt en geregistreerd?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee wel gesteriliseerd
TurfGraver
3 jaar geleden
Hmm, tja dan is het hopen dat er niets gebeurd is en dat ze thuis komt.
En als ze thuis komt voortaan thuis houden.
Je zou asiels en dierenambulance nog kunnen bellen.
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Ik ben van mening dat een kat gewoon lekker buiten hoort te kunnen zijn en niet alleen maar in een huis of in een huis met tuintje van 2x2 m2. Alleen maar thuis/binnen houden zou ik dan ook niet aanraden
TurfGraver
3 jaar geleden
@VraagAntwoord66, lekker egoïstisch mening. Fijn voor je medemens die niets met katten hebben maar er wel "last" van hebben.
Niet piepen dan als je kat wordt doodgereden of iets anders overkomt.
Ik ben van mening dat de eigenaar verantwoordelijk is voor de welzijn en zorg van hun dier (en voor eventueel gevolgen van het los laten lopen er van).
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Niet gechipt... tja..
Ik hoop dat ze snel terug komt en dat je haar alsnog laat chippen. 't is ook voor je eigen gemoedsrust.
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Egoistisch? Juist niet. Ik denk tenminste aan een dier. Als je een kattenhater bent, moet je maar ergens op een hutje op de hei gaan wonen.
ronron1212
3 jaar geleden
@VraagAntwoord66 Je kunt beter geen kat nemen en die dieren gewoon met rust laten als je ze niet binnen wilt houden. Ben geen katten hater maar hou er niet van dat ze me tuin onder schijten en over hoop halen. Ga met een kat lekker op de hei wonen.
TurfGraver
3 jaar geleden
@VraagAntwoord66, als je van dieren houdt laat je zeker je kat niet los rond lopen. Wordt tijd dat dierenbescherming dit ook inziet.
Daarnaast zijn goede argumenten om aan te geven dat de eigenaar van de doodgereden kat een proces verbaal zou moeten krijgen vanwege verwaarlozing en dood door schuld.
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Klinkt ook heel logisch ja. Straks wil je nog iemand laten veroordelen tot moord omdat een kat onder een auto terecht is gekomen, "want dan had de eigenaar maar de kat binnen moeten houden".
TurfGraver
3 jaar geleden
Niet moord maar voor verwaarlozing en dood door schuld.
Volgens de wet is een eigenaar namelijk ook verantwoordelijk voor het welzijn van hun dier.
Maar helaas voor de kat wordt er, als het een kat betreft, hierop niet gehandhaafd.

Antwoorden (2)

Je kan gaan rondvragen in de buurt, maar ook op de website van stichting Amivedi https://www.amivedi.nl/ een oproep plaatsen dat je kat is vermist.

Overigens is het lente, dan zijn alle dieren wat van slag...

Op die website kan je ook een poster maken. Hang die op op drukke plekken, zoals de supermarkt en bij de huisarts, zo raad ik je aan. Je kan op de website ook gericht zoeken in de database van gevonden dieren.

Succes en sterkte gewenst!

… bij de dierenarts, bedoelde ik, maar de poster ophangen bij de huisarts kan natuurlijk ook.
Toegevoegd op 27 maart 2021 09:39: tekst
3 jaar geleden
Vraag je buren in hun schuur/garage te kijken of hij daar opgesloten zit