Wat voor soort ras is deze kat/poes?

Verkoper zei, blauwe rus x britse korthaar
Heb zo m’n twijfels

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Zelfs als je zuivere rassen kruist, mag je niet meer spreken van een raskat. Toegegeven, het is een prachtig beest, maar valt door de kruising gewoon onder de huis-tuin- en keukenkatten. 'In de wandeling' mag je vermelden wie de ouderdieren waren, maar dat is dan ook alles.
Ivana
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoi Ivana, Bedankt voor je reactie,
Ik weet niet hoe ik m’n vraag het best kan formuleren. Is er wat terug te zien van een bepaald ras uit eerdere generaties. Ouders, grootouders, overgrootouders etc. Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verkopers zeiden trouwens ook niet dat het een raskat was. Alleen noemden ze die twee rassen. "Ras" had ik er net bij m’n vraag zelf van gemaakt.
Ivana
3 jaar geleden
Nee, van vorige generaties is hier niets terug te zien. Hij/zij heeft geen speciale raskenmerken die bij een ras typerend zijn, zoals een korte staart, geknikte oren of speciale tekening zoals bij een Siamees bijvoorbeeld. Jij hebt voor jouw gevoel de mooiste kat van de wereld. Hou dat gevoel vast en wees er gelukkig mee. (Ik weet dat je dat bent. :) )
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ze is sowieso de mooiste kat van de wereld!