Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor soort ras is deze kat/poes?

Verkoper zei, blauwe rus x britse korthaar
Heb zo m’n twijfels

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zelfs als je zuivere rassen kruist, mag je niet meer spreken van een raskat. Toegegeven, het is een prachtig beest, maar valt door de kruising gewoon onder de huis-tuin- en keukenkatten. 'In de wandeling' mag je vermelden wie de ouderdieren waren, maar dat is dan ook alles.
(Lees meer...)
Ivana
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoi Ivana, Bedankt voor je reactie,
Ik weet niet hoe ik m’n vraag het best kan formuleren. Is er wat terug te zien van een bepaald ras uit eerdere generaties. Ouders, grootouders, overgrootouders etc. Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verkopers zeiden trouwens ook niet dat het een raskat was. Alleen noemden ze die twee rassen. "Ras" had ik er net bij m’n vraag zelf van gemaakt.
Ivana
3 jaar geleden
Nee, van vorige generaties is hier niets terug te zien. Hij/zij heeft geen speciale raskenmerken die bij een ras typerend zijn, zoals een korte staart, geknikte oren of speciale tekening zoals bij een Siamees bijvoorbeeld. Jij hebt voor jouw gevoel de mooiste kat van de wereld. Hou dat gevoel vast en wees er gelukkig mee. (Ik weet dat je dat bent. :) )
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ze is sowieso de mooiste kat van de wereld!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding