Moet je je inschrijven bij een dierenarts?

Wij gaan binnenkort een pup kopen. Deze is dan al gechipt en geregistreerd maar moet je nog inschrijven bij een dierenarts? Of kan je gewoon bij elke dierenarts terecht

3 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (3)

Inschrijven is (meestal) niet nodig bij dierenartsen, maar een afspraak maken wel.
3 jaar geleden
Voor je zelf is het zeker beter om WEL eerder in te schrijven bij de door jou uitgekozen dierenarts dan dat direct medische hulp nodig is en je blind gaat prikken in de lijst met DA-praktijken.
...
Investeer in je pup door meteen een afspraak te maken om zeker te weten dat de pup niets mankeert ongeacht waar je de hond koopt.
Dierenwinkel / Broodfokker / Erkende fokkers of uit het asiel.
Denk ook aan injecties die op tijd gegeven moeten worden en beter is het om dit niet te vergeten en een oproep van de dierenarts is heel prettig. :)
...
Iedere dierenarts vindt het trouwens erg prettig om vóórdat het dier ineens medische hulp nodig heeft het dier - jouw pup - in gezonde doen te zien, mee te maken en te beoordelen.
...
Antwoord
...
MOETEN Inschrijven is niet zo zeer het woord, wel is het heel verstandig om op voorhand uit te zoeken waar, bij welke dierenarts jij jouw pup wilt laten behandelen de volgende ... 10 tot 15 jaar ... misschien.
Waarom zeg ik dit? De ene dierenarts is meer gericht of gespecialiseerd dan de andere op het ene huisdier bv kat dan konijn of hond of vul maar in.
..
N.B.
Bovendien vindt vrijwel iedere dierenarts het erg prettig om vóórdat er plotsklaps medische hulp nodig is het dier - jouw pup - in gezonde doen te zien en mee te maken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
+ Uitstekend antwoord!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank je wel!
Na jouw 1e afspraak, schrijven ze je meestal gelijk in. Persoonlijk sta ik nog bij 3 dierenartsen ingeschreven. Maar ga alleen nog maar naar de laatste omdat het goed klikt en omdat zij naast inenten ook titeren. Hiermee zorg ik ervoor dat er op maat ingeent wordt , alleen indien nodig! M.a.w. je bent vrij om later naar een andere dierenarts te gaan. Bij spoed kom je vaak ook ineens bij een andere dierenarts terecht. Waar jij je het beste bij voelt blijf je.
jodyenboyke