waarom gromt ?? me kitten tegen der speeltjes

ze heb het al 2x gedaan grommen tegen der speeltjes en ze trapt met der achter pootjes tegen der speeltjes aan dat doet ze trouwens al langer en ook vaker en ze doet dat trappen ook als ik met er aan het spelen ben wat kan dat betekenen of is het gewoon kitten gedrag het is namelijk me eerste kitten dus moet nog alles leren over het bessie alvast bedankt

Toegevoegd na 48 minuten:
en als er iemand nog andere nutvolle tips heb kwa kitten gedrag hoor ik het graag wel serieuze aub

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom plaats je in het midden van je vraag een vraagteken en niet aan het einde van je vraag?

Antwoorden (7)

dat is gewoon spelen, jaag en kill gedrag
niets om zorgen over te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u voor u antwoord een +
Dit grommen en trappen met de achterpootjes is speelgedrag. Dit is nodig om later, als ze groot is, dit tegen echte katten te kunnen doen. Let maar eens op. Dat trappen met de achterpootjes doet ze alleen maar als ze op haar rug ligt en zo kan ze zich verdedigen, tegen grotere katten. Het grommen is geluid maken om de andere kat bang te maken. Ook zal ze af en toe "schuin" met een hoge rug gaan lopen. Zo oogt ze groter en dus zullen andere katten daar bang van worden. Laat het allemaal maar zo. Je kat is bezig op te groeien en ervaringen op te doen. Niet te veel mee bemoeien, maar wel met haar spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet animisme. Ze denkt dat de speeltjes een ander dier zijn, of ze stelt zich dat voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doet mijn kat van 5 ook nog steeds. Hangt wel erg af van welk speeltje, alleen de leuke natuurlijk, of diegene waar ik mee speel :-).
Alles lijkt te maken te hebben met het leren jagen. (daar is hij inmiddels ook aardig goed in, gezien de (half)dode/levende buit die regelmatig meegenomen wordt...
Lijkt me al met al heel normaal katten gedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u voor u antwoord een +
op zich is dat volkomen natuurlijk gedrag.
je kitten is aan het oefenen om een prooi te vangen en te doden.
als ze het bij je handen doet, is dit echter niet acceptabel.
nu is het nog grappig en schattig, maar als je straks een volwassen poes in je armen hebt hangen ben je niet blij.
allereerst zijn je handen om te strelen, niet om mee te spelen, dus doe dit ook niet.
mocht je kitten toch onverhoopt in je handen hangen, trek dan terug zodra dit zonder sachade mogelijk is, en negeer het kitten vervolgens.
het is dan over met de pret, en je katje zal de link snel genoeg leggen.
speel wel lekker veel met haar met hengel, veter, laserlampje enz.
veel plezier nog met de kleine!
Rieneke1
12 jaar geleden
volgens mijn doen alle kittens dat omdat ze dan gewoon aan t spelen zijn en dat is niet erg

Toegevoegd na 4 minuten:
als je t op internet opzoekt, zeggen ze veel dat t dominant gedrag is of speels gedrag, kijk maar op deze site
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pure speelsheid, mijn katten deden dat ook en nogsteeds en inmiddels zijn ze 10 en 15! Geniet er nog maar even van want het houdt ze jong en fanatiek!