Wat kan de oorzaak zijn dat mijn kat niet meer wil eten?

Mijn poes is sinds een 4tal maanden fel afgevallen, ze moest ook af en toe overgeven maar was nog steeds vrolijk en at super goed dus maakte ik me niet ongerust.
Nu sinds 2 dagen wil ze niet meer eten en miauwt heel raar, ze is ook heel futloos, ging gisteravond zelfs slapen in haar kattenbak, morgen ga ik naar de dierenarts.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
3 jaar geleden
Ik ben bang dat je te lang hebt gewacht en je arme katje wellicht niet meer te redden is.
Al 4 maanden erg afvallen, overgeven, en je komt niet op het idee naar de dierenarts te gaan? Je kat zal mogelijk nierfalen hebben of diabetes, beiden condities waar je kat nog jaren mee kan leven als je er tijdig bij bent. Schande, arm dier :(
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoe is het met de kat?

Antwoorden (1)

4 maanden al? Oh oh oh dat is niet best.
Zodra je ander gedrag signaleert is het eerste wat je moet doen naar de dierenarts gaan. Deze kan beoordelen wat de kat mankeert.
Afvallen , overgeven en wel goed eten klopt niet als optelsom.
Dat een kat vrolijk blijft is omdat zij niet laten merken ziek dus zwak te zijn.

Helemaal niet meer eten AL 2 DAGEN is reden om VANDAAG naar de dierenarts te gaan. Dit kan fataal zijn, een kat kan niet zonder eten 2 dagen lang.
Het rare miauwen, futloos zijn en gaan liggen/slapen in de kattenbak zijn stuk voor stuk tekenen dat het helemaal NIET GOED gaat.

ADVIES : bel NU de dierenarts en vertel alles maar begin met sinds 2 dagen niet meer eten, raar miauwen, futloos en liggen/slapen in de kattenbak. Vergeet niet dat het al 4 maanden geleden begonnen is!

Dit is niet iets om af te wachten tot maandag ... @Erikap BEL NU meteen, vraag en overleg met de dierenarts wat te doen , meteen komen?

Antwoord
Het heeft er alle schijn van dat de kat al 4 maanden of langer ziek is. ZSM naar de dierenarts, deze kan uitzoeken wat poes precies mankeert door te testen.
Vergeet de afspraak morgen NU METEEN BELLEN en een spoedafspraak maken.

Sterkte voor de poes en voor jou is dit een groot leermoment.