Ik heb twee vechtende roborovksi hamsters. Hoe pak ik dat aan?

Ik ben twee dagen geleden naar de dierenwinkel geweest en heb twee roborovksi hamsters gekocht. Ze zaten al in de winkel zelf met z'n tweeën alleen in één kooi. Ik weet niet of het twee mannetjes of twee vrouwtjes zijn. En of broers of zussen. 1tje is heel actief de ander is wat rustiger maar sinds vandaag heb ik opgemerkt dat ze vechten met geschreeuw erbij de rustige heeft zelfs een wondje op z'n rug. Ik heb ze nu uit elkaar gezet. Wat moet ik nu verder doen?? :(

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zet ze apart ieder hun eigen kooi en geniet van rust.
Hamsters - ook de Roborovski hamster - is een solitair levend dier.

Je had je beter eerst kunnen inlezen. Wat is het voor dier en onder wat voor omstandigheden leven zij?
Dat de dierenwinkel ze samen zette is verbazend en slechte voorlichting iig want het gaat meestal niet goed. Beter zoek je een andere dierenwinkel voor mogelijke adviezen of zoals al gezegd, lees jezelf in. Online is genoeg te vinden en daarnaast zijn er nog knaagdieren clubs die meer weten en je kunnen helpen met allerlei informatie.
Dus apart houden voor de letterlijk lieve vrede @Emmakok!
https://www.licg.nl/konijnen-en-knaagdieren/hamster/