Kan je een aap kopen of adopteren in Nederland?

Ik weet dat her verboden is om in Nederland een aap te kopen maar er zijn bedrijven waar je apen kan kopen die hun bij hun in een groot gebied houden en dat het wel jou Aapje is maar dat je er naar toe kan wanneer je wilt? Weet iemand waar je dit kan kopen

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.8K
Pieterke
3 jaar geleden
Voor zover ik weet bestaan die bedrijven niet. Mochten ze wel bestaan dan zouden ze snel gesloten moeten worden. Een aap is geen handelswaar.

Antwoorden (1)

je kunt een dier adopteren via stichting aap. Maar daar kun je niet zomaar binnenstappen om te gaan kijken, is soms op afspraak. Of via de dierentuin,
3 jaar geleden
Z512099
3 jaar geleden
En als het ontsnapt wordt het doodgeschoten.
Rieneke1
3 jaar geleden
@Z512099 Als het dier gevaar oplevert en er geen andere mogelijkheid is, dan is dat een optie .Als het anders kan worden opgelost, zoals bijvoorbeeld bij Bokito, dan zal dat zeker worden toegepast.