Welk dier leeft het best het heel jaar buiten?

Ik wil graag een huisdier maar dat moet het heel jaar buiten kunnen en een beetje zelfstandig zijn.Is dat moggelijk?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Je zou parkietjes kunnen houden in een voliere buiten, maar die voliere moet wel beschut zijn, en uiteraard hebben de vogels verzorging nodig.
Ook koikarpers kan je buiten houden in een flinke vijver.
Maar een HUISdier heeft altijd een zekere mate van verzorging nodig, de naam zegt het al.
Wellicht kan je er beter op uit trekken en genieten van de wilde dieren in de natuur?
Daar heb je verder geen omkijken naar.
Rieneke1
3 jaar geleden
Het hele jaar door buiten zijn mag niet betekenen, dat er geen beschutting mogelijk is. Een open hok of afdak of andere mogelijkheid om te schuilen tegen weer, zon, regen en wind is voor ELK dier belangrijk. Zowel voor wilde dieren als huisdieren. Als je op deze wijze aan een huisdier denkt heb je veel mogelijkheden zoals konijnen, kippen, kalkoenen, fazanten, varkens, koeien, pony's enz.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Het hangt er een beetje van af hoe je woont. Veel van de dieren die je noemt hebben meer bescherming nodig dan een afdak, ivm vossen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het klinkt alsof je niet veel aandacht aan de dieren gaat besteden. Dan is het een absolute aanrader en zelfs een must om meerdere dieren te nemen, zodat het dier gezelschap heeft en zich niet verveelt.
Kippen zijn hartstikke leuk en hebben niet zo veel verzorging nodig! Wel houden ze van lekker veel ruimte om rond te lopen en te scharrelen :)