Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kitten van 23 dagen is plotseling overleden, waarom? Sinds het verlies plast moederkat plotseling overal.

Sinds kitten is overleden plast moederpoes continu in de omgeving van het nestje van kitten, tijdens zoogtijden stond daar in buurt een tijdelijke kattenbak. Wat moet ik doen om dit op te lossen, hiervoor heeft zij nooit binnen geplast.
En hoe maak ik de plekken schoon en voorkom en verwijder ik de penetrante geur van urine?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
941

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarom je kitten is overleden, kan waarschijnlijk alleen de dierenarts je vertellen. Je kat reageert op het verlies door te plassen. Stress of angst zou een reden kunnen zijn. Een goede tip: "HG tegen urinegeur". Dat werkt heel effectief.
En misschien is het goed om die tijdelijke kattenbak daar voorlopig weer even terug te zetten? Straf je kat niet, en check meteen even bij je dierenarts of er misschien een reden is voor het geplas, waar je nog niet aan had gedacht, zoals blaasontsteking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plassen in huis, zeker als ze dat normaal niet doet, is een teken van stress, verdriet of angst. Dat is dus een logische reactie na het verlies van haar kitten. Omdat katten gewoontedieren zijn zou ik ook aanraden om de kattenbak daar even terug te zetten. Kan zeker geen kwaad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding