Kan ik 5 Black Molly's, 5 guppy's en een Siamese kempvis in een 70 liter aquarium zetten zonder dat het fout gaat?

Ik heb sinds een paar dagen nu een aquarium van 70 liter samengesteld en hij moet dan nu nog twee weken staan voordat de vissen er in kunnen. Ik wil wel alvast weten of de vissen die ik gedachte had goed samen gaan. De eerste week wil ik er 5 black molly’s in, de week daarna 5 guppy’s dan misschien nog de siamese kempvis erbij, maar dan wel alleen de vrouwtjes, want ik heb gehoord dat de vrouwtjes daarvan wel goed gaan met andere vissoorten, maar ik weet niet of dat nou waar is. Eventueel nog neon tetra’s erbij maar dat wordt denk teveel.
Zou deze samenstelling goed gaan? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

NEEN, niet de goede combinatie, vooral i.v.m. de vechtvis.
Geschikte medebewoners voor de Betta Splendens:
De Betta is niet voor niets een vechtvis. De Betta kan niet met alle vissen gehuisvest worden. Over het algemeen geldt de regel dat vissen met sluierstaarten vermeden moeten worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan GUPPY'S. Daarnaast zijn ook kleine garnalen niet geschikt, de Betta zal deze proberen op te eten.
Zorg ook dat je grote vissen en vinnen-bijtende vissen ontwijkt. Voorbeelden van dit soort vissen zijn sumatranen en cichliden.
Enkele vissoorten die prima bij een Betta gehuisvest kunnen worden zijn:
Kardinaal / Neon Tetra’s
Sherrybarbelen
Rasbora’s
Algeneters en Corydoras
Luipaarddanio’s
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
crispy
3 jaar geleden
Je gaat in je antwoord helemaal uit van die siamese kempvis. Maar dat is de vraag toch helemaal niet?