Kitten 15 minuten weggeweest, moet ik nu iets doen?

Wij hebben een kitten van nu bijna 6 maanden. Ze mag byiten aan een lijn en harnas. Nu was ze vanavond ontsnapt uit dr harnas. Ben r denk 10/15 minuten kwijt geweest. Nu zit ze als een idioot te mauwen voor de deur. Zou ze iemand ontmoet hebben? Zou ze ff snel gedekt kunnen zijn ? Wat te doen ?

Grtx Jeannette

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
taillie
3 jaar geleden
"nu zit ze als een idioot te mauwen voor de deur"
???
Is niet meer dan normaal dat uw kitten terug naar buiten wilt...
Rieneke1
3 jaar geleden
Je kitten had allang gecastreerd moeten zijn. Het best laat je dat zsm doen, en laat haar dan meteen chippen. Daarna kan je beslissen of je haar vrij of veilig buiten laat.
Wellicht kan je je tuin afzetten zodat haar geen ellende kan overkomen.

Antwoorden (1)

Kitten heeft geproefd van vrijheid , de einder lonkt en ze wil er op uit.
Daarom zit ze bij de deur te mauwen steeds. Vooral 's nachts kan dat erg vervelend zijn en je uit je slaap houden.

Wat je kunt doen is zorgen dat kitten niet mee buiten de tuin kan komen.
Tuin afzetten - op internet veel over te vinden - heeft veel voordelen.
https://www.rsdrnederland.nl/katten/je-kat-veilig-in-de-tuin

Kitten kan toch naar buiten (kattenluikje zonder gevaar dat er andere katten binnenkomen) en loopt geen gevaar aangezien andere katten niet in de tuin kunnen komen. Andersom kan kitten niet bij de buren de tuin als kattenbak gebruiken.
Kitten kan niet verdwijnen, niet verongelukken door een aanrijding.
Wat je kunt aanleren is je kitten iedere dag toepen met fluiten ja net als een hond voor het eten. Ze begrijpen heel snel dat fluiten en eten bij elkaar hoort en komen rennend naar binnen!

Hou het kitten even extra in de gaten , eet / drinkt ze goed , poept en plast ze goed? Behalve het continu mauwen is er nog een andere verandering in gedrag?
Als je hier iets opvalt naar de dierenarts. Er kan iets aan de hand zijn.

Geniet van je kitten en realiseer je dat een afgezette tuin waar je kitten/kat vrij in kan bewegen het antwoord kan zijn mits goed uitgevoerd. Een investering maar ook een geruststelling een zekerheid dat de kat veilig is. Let op je moet niet alleen zorgen dat kitten er niet uit kan maar ook dat er geen vreemde katten in jouw tuin kunnen.
Succes @Jeannette!
..
Er zijn vele manieren om je tuin af te zetten. Een kattenren die niet de hele tuin bezet kan ook. Verdiep je in de mogelijkheden :
https://www.google.com/search?q=tuin+afzetten+kat&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiGkOT3g6brAhVM4aQKHdAUCqYQ_AUoAXoECBAQAw&biw=1280&bih=625