Welke leiband koop ik voor een vlaamse reus?

Mijn Vlaamse reus gaat geregeld mee als we een weekend weg gaan. Ik vind het maar zielig als hij een hele tijd in zijn kooi moet zitten. Hij is bij ons thuis gewoon om vrij rond te lopen, zijn kooi wordt enkel gebruikt als de poetsvrouw komt of als we stofzuigen. Nu wil ik dus een leiband kopen met een lange lijn zodat hij wanneer we bij anderen op bezoek gaan vrij in de tuin kan zitten zonder dat we hem erna kwijt zijn. Er bestaan jammer genoeg geen tuigjes voor Vlaamse Reuzen. Ik keek al bij kattentuigjes maar weet niet of deze groot genoeg zijn.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
jodyenboyke
3 jaar geleden
Een kattentuigje of een tuigje voor een kleine hond en een lange lijn eraan.

Antwoorden (1)

Ik zou kiezen voor een halsband of tuigje voor en kleine hond. Meet de omtrek van de hals van het konijn en ga daarmee naar de dierenwinkel. Neem wel een kettinkje als leiband, want een leren riempje is in een onbewaakt moment snel doorgeknabbeld.