Mijn pup van 7 maanden blijft slopen, hij heeft alle soorten speeltjes en doet het ook als ik thuis ben. wat te doen?

het is kruising boerenfox/ jack russel. ik heb nog een hond, kongs, ballen, speciale speeltjes waar je snoepjes in moet doen voor de behendigheid en slimme honden. hij pakt ook niet telkens 1 ding maar van alles: sokken, schoenen, toiletpapier, aanstekers en nu is me bril aan gort gebeten. ik straf hem alleen op heterdaad! overdag zit hij in een bench. ga om de dag naar het bos. please weet iemand iets? Hij is ook al klaar met wisselen dus dat is het ook niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HUP
Naar de puppycursus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja maar die zeggen dat het zonde is om een puppy cursus te gaan doen omdat dit het enige is wat hij niet wil afleren. hij loopt keurig naast me, blijft wachten bij de stoep, kan los lopen, alleen dit puntje :-(

Antwoorden (3)

Ik weet wel iets.

Ik heb het vermoeden dat je nooit met deze hond op cursus bent geweest.
En dat zou wel moeten.
Want een hond moet opgevoed worden.

Met name een boerenfox:
Van oorsprong is dit een echte boerderijhond, die het erf van de boer bewaakt en alarm slaat wanneer er vreemden het erf naderen. De boerenfox is berucht om zijn ratten - , muizen - en mollenvangers kwaliteiten. Er zijn ook boerenfoxen die bekend staan om hun uitstekende vermogen om de boerderijdieren op stal of naar de wei te drijven.

Natuurlijk verveelt zo'n hond zich te pletter als ie in een bench moet. Die moet iedere dag uren buiten rennen!

Jackrusselterriërs hebben een lief, vrolijk, intelligent, levendig, onverschrokken, een beetje koppig en temperamentvol karakter. De jackrusselterriër kan over het algemeen goed opschieten met kinderen en andere huisdieren. Het belangrijk dat de hond reeds op jonge leeftijd wordt gesocialiseerd, waarbij een strenge en consequente opvoeding vereist is.

Heb jij een kruising hiervan?
En stop je die in een bench?

Dan is het gedrag van jouw hondje heel logisch!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb idd geen cursus gedaan omdat ik mijn hele leven al honden heb en nog nooit een cursus heb hoeven doen. Dit is de eerste x dat mijn hond sloopt. en dat is ook het enige, want voor de rest is het een voorbeeldige hond. Hij heeft ook niet altijd in een bench gezeten, dit is pas vanaf eind augustus omdat me hele inboedel naar de knoppe is. De honden komen juist genoeg buiten, alleen al voordat ik naar me werk ga gaan ze al 2 x uit, en na me werk ga ik dus naar het bos. Ik speel met ze, hou de variatie erin door telkens nieuwe uitdagende speeltjes te kopen, andere routes te lopen. en hij mag nog niet naast de fiets rennen dus ben ik aan het oefenen beide lopend naast de fiets. Mijn andere hond is een amerikaanse bulldog dus ik dus ik weet echt wel dat mijn honden veel beweging nodig hebben. Ik ben ook al bij hondencursussen geweest om info te vragen en zelfs zij snappen het niet. Me spullen liggen ook niet voor het oprapen. hij jat ze van me wasrek, en me bril ligt op de salontafel dus moet hij echt moeite doen om deze te pakken. Hij doet het als ik ga douchen dus het is niet dat ik ze alleen laat, ik ben gewoon nog in huis aanwezig. Daarom dacht ik misschien dat iemand op deze site ook zo iets heeft meegemaakt?
Je hebt een actieve jonge hond, dus hij moet iedere dag heeeeeeeel lang naar buiten rennen en spelen. Totdat-ie hartstikke moe is en alleen maar wil slapen. Dat om te beginnen.
Zorg, dat sokken, schoenen, toiletpapier, aanstekers, brillen etc etc etc. op een plaats liggen, waar hij niet bij kan komen. Zodra je merkt, dat ie iets van plan is wat jij niet wilt: optreden. Dus nog voordat-ie eraan begint. Niet straffen dan, maar afleiden en dat wat-ie wil pakken opbergen. Dat betekent van jou constant opletten als-ie wakker is.
Overdag zit-ie in een bench schrijf je en 's-nachts ook?
Als-ie er dan eindelijk uit mag is-ie wild natuurlijk. Meteen aanlijnen en naar buiten is misschien een ideetje: hij moet z'n wilde haren/energie kwijt. Kan hij dat niet, dan gaat-ie iets vervangends zoeken en dat is slopen.

Ik heb nog 2 adviezen voor je:
- ga met hem naar een cursus als je dat niet al hebt gedaan, of doe een vervolgcursus.
- ga kijken naar Cesar Millan's programma The Dogwhisperer op National Geografic. Zeer leerzaam!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hond die maar blijft slopen weet dat hij hiermee aandacht krijgt. Ook al zijn de gevolgen van dat slopen negatief, hij zal het niet laten. Daarnaast vind hij het prima tijdverdrijf en knagen is 1 van de weinige dingen die in huis kunnen. Biedt daarom na de waarschuwing/straf altijd een alternatief aan zoals een hondenspeeltje, bijvoorbeeld door hem ermee uit te dagen. Als hij verder gaat met het hondenspeeltje is hij natuurlijk hartstikke braaf.

Belangrijker is, waarom blijft de hond zo hardnekkig volhouden. Een bench is een heel goed middel om een hond alleen thuis te laten zijn. Een hond moet echter naar gelang zijn energieke aard, die ras- en karakter- en leeftijd afhankelijk is ook dingen te doen hebben. Zeker een jonge hond heeft veel aandacht van zijn baas nodig.
Ga met de hond naar een hondenschool en zorg daarnaast voor meerdere KORTE (20 minuten) wandelingen en spelletjes. (het is tenslotte een jonge hond die je niet uit mag uitputten) Jack Russels zijn actieve honden die behoefte hebben aan activiteiten. Een wandeling is goed, maar biedt hem daarnaast ook mind games aan zoals zoekspelletjes. (voorbeeld: Zet de hond even apart (bijvoorbeeld in de gang)verstop zijn favoriete speeltje of hondenbrokje ergens in huis en laat hem zoeken terwijl u zoek zegt. Begin heel makkelijk (bijna recht voor zijn neus), begeleid hem totdat het kwartje valt, beloon hem met braaf een een aai en maak het daarna steeds moeilijker. Doe dit max. 5 minuten achter elkaar, daarna 10 minuten rust en dat max. 3 a 4 keer achter elkaar zodat u geen over opgewonden hond creëert)
Een jonge hond hoort niet de hele dag in de bench. Als dat dan toch gebeurd dient men zodra hij eruit mag aandacht aan hem te besteden. 5 keer per dag uitlaten