Iemand ervaring met deze hondenschool?

Ligt bij mij in de buurt en ik heb net een nieuw hondje.
http://www.hondenschoolsammie.nl/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik heb er geen ervaring mee, wel heb ik ervaring met zelf hondentrainen (e.d.) en hondenscholen.
Ik zie op de site dat er maar weinig wordt aangeboden dat voor volwassen honden is, zoals een A en B cursus, en de G&G cursussen (Gedrag & Gehoorzaamheid). Deze cursussen worden als algemeen beschouwt.
Met alleen socialiseren (hoewel wel erg belangrijk!) en "af" en "zit" kom je er niet. Bij een wat grotere school leer je vaak ook echt de band tussen hond en baas duidelijk te maken en te verbeteren. Door spelletjes te spelen, veel verschillende dingen te leren (ook bijv. het leren staan, aanraken van de bek, het terugkomen, het blijven staan van een afstand, en veel meer). Erg handig, en leuk.

Je kan natuurlijk even meer informatie opvragen bij deze school, en vooral ook even vragen hoeveel mensen er ongeveer op zo'n cursus komen. Van socialiseren is natuurlijk weinig sprake als je met 2 andere honden een cursus gaat volgen. Een hond, vooral pup/puber, moet verschillende honden en situaties leren kennen. Grote honden, kleinere honden, dominante honden, onderdanige honden, enzovoorts.

Het lijkt me ook nog redelijk nieuw. En 1 trainer, tja. Het kan natuurlijk, ik wil haar de kans ook niet afnemen, maar persoonlijk zou ik gaan voor een wat grotere en uitgebreidere hondenschool. Maar informeer zoveel mogelijk bij deze hondenschool, waar heeft ze hondentrainen geleerd, en of ze alleen werkt, alles wat je wilt weten, enzovoorts.

Een goede hondencursus is het halve werk voor een vrolijke, gezonde relatie tussen hond en zijn omgeving (en dus ook met jouw als baas!) Zorg dus dat je met zorg de hondenschool uitkiest. Succes en veel plezier met het trainen van je hondje!