Wat kun je het beste doen, als je vermoed dat je kat is gestolen?

Mijn bengaalse kat Bob is vermist en hij loopt nooit weg en verdwaalt ook echt nooit, iedereen in de buurt heeft m gezocht...

Picture for question
3 jaar geleden
5.1K
Rieneke1
3 jaar geleden
Hou Marktplaats scherp in de gaten.

Antwoorden (1)

Het moet toch algemeen bekend zijn dat raskatten gestolen worden.
Daarom worden deze ook vaak helemaal binnenshuis of binnen en in een overdekte tuin / kennel gehouden.
Wat je nu kunt doen is overal flyers brengen, alle brievenbussen in de wijk en bij dierenartsen en winkels vragen op te hangen. Ook Amivedi inlichten en informeren bij dierenambulance / dierenartsen of er zo'n kat is gevonden/ ziek aangereden.
Verder wanneer het 's avonds schemert ga naar buiten met een grote bak met brokken en zet die op een plek vlakbij neer. Ook de kattenbak - bekende lucht van huis- buiten plaatsen. Mocht hij nog in de buurt zijn dan kan hij toch de bekende luchten ruiken en in de schemering kan je hem zachtjes roepen of met de doos met brokken schudden...
Je begint bij je huis en maakt de zoekcirkel steeds groter. In je wijk wonen honden en katten mensen, zij zien veel dieren die loslopen en herkennen deze ook vaak. Vraag bovendien kinderen die hebben een scherp oog en kunnen ook helpen.
Hou vol al is er geen garantie dat je je kat terug vindt je moet alles doen wat je kunt.
Vergeet niet bij het dierenasiel te informeren, mocht hij al gevonden en afgeleverd zijn.

@Jeff1989 heel veel succes.

P.S. Wat ook nog kan is dat hij bij iemand binnen zit en daar gehouden wordt. Of hij wordt aangezien voor een straatkat of iemand anders vind hem wel erg leuk/mooi/lief.