Mijn dwerghamster heeft een wond, weet iemand wat dit kan zijn?

Mijn dwerghamster is nu al 3 jaar. Sinds kort merkte ik op dat hij een wondje begon te krijgen. Nu zie ik dat zijn wondje wel erg groot is geworden. Weet iemand wat dit kan zijn ? Hij is nog actief hij eet en drinkt ook goed.

Zijn wondje was eerst dicht en nu zie ik dat hij open is. ( Zie foto )

Picture for question
3 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik wil je niet mag maken, maar ik had vroeger ook een dwerghamster. Hij dat ook een wond (net zoals hij eruit ziet op de foto), maar dan op zijn pootje. Hij werd met de dag groter en toen is mijn dwerghamster daar aan overleden na 3 maanden.
Ritsuka
3 jaar geleden
Naar de dierenarts toe
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Best wel oud al voor een dwerghamstertje.

Antwoorden (1)

Ik ga er even vanuit dat jouw hamster alleen zit, zoals hoort en dat deze verwonding niet door een andere hamster kan komen.

Het lijkt of hij zich ergens aan heeft open gehaald? Kan het een stengel of iets anders scherps zijn? Het is belangrijk dat je het in de gaten houd of mee naar de dierenarts gaat, want het kan bij knaagdieren snel een abces worden. Dit ziet er pijnlijk uit voor hem/haar dus bezoekje dierenarts lijkt me niet verkeerd. Sterkte ermee!