2 Pups uit 2 nesten (teckel en cocker spaniel), op welke manier kunnen we die goed in ons huis halen?

Ik en mijn vriendin willen 2 verschillende pups halen uit 2 verschillende nesten, een teckel en cocker spaniel. Hoeveel tijd moet er tussen 2 pups inzitten voordat je de ene na de andere haalt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.4K
jodyenboyke
3 jaar geleden
Er moet minimaal dus 1 1/2 jaar tussen de pups zitten, maar sommige honden hebben geen enkele behoefte om aandacht en liefde te delen met een bijterige nieuwe pup! Het is niet zo leuk als het lijkt.

Antwoorden (1)

Weet niet of je het wil horen, maar dit moet je echt NIET doen! Als instructeur zie ik het vaak voorbij komen en het eindigt meestal niet goed. Een pup moet eerst een relatie met de nieuwe eigenaar opbouwen en daarnaast ontzettend veel leren, een hond is pas geestelijk volwassen op de leeftijd van 1 1/2 jaar (klein ras) en grotere rassen 3 jaar! 2 pups in een gezin, gaan vooral samen spelen en hebben geen interesse voor de overige h uisgenoten (baasjes). Ook het spel tussen een teckel en een cocker is niet gelijkwaardig waarbij je het risico van letsel bij de teckel zeer groot is. Er wordt lomp en hard gespeeld en als een van de pups in het nest nog niet een goede bijtrem heeft geleerd, dan wordt spelen al gauw vechten. Ga je eerst eens inlezen wat een pup allemaal nodig hebt, ga eens kijken bij een goede hondenschool en informeer je goed! Marktplaats staat vol met kerstcadeautjes, coronapups enz. en zorg dat als je pup neemt, dat ie niet uit de broodfok komt.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
IK ben het volkomen met Joyenboyke eens. Het lijkt een leuk plan, maar is het dus absoluut niet. Van de opvoeding van twee pups samen komt niets terecht. Dan wordt het huilen en denk je achteraf: had ik maar geluisterd. Je vraag alleen al duidt op veel gebrek aan kennis over honden. Eerst een heleboel lezen, veel rondvragen aan mensen die er verstand van hebben, een goede cursus opzoeken en vast een paar keer langs de lijn kijken. Een hond aanschaffen vanuit het nulpunt kost je miniaal een jaar en daarna nog een goede fokker zoeken!!!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de goeie informatie
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wel of niet willen horen maakt niets uit! Als iemand echt een hond zou willen moet men daar inderdaad heel goed over nadenken. Ik hoop dat ze de reacties en het antwoord goed lezen. Een hond is geen 'ding'
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
kennis over honden heb k zeker wel, ook met opvoeden van verschillende soorten pups, alleen heb ik er nooit meer als 1 tegelijk gehad, vandaar deze vraag
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In welke volgorde denken jullie dat het handig is om de honden te halen, en na 1 1/2 jaar dan de andere. Of maakt dit in principe niet uit.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
OK dat haalde ik totaal niet uit de vraag.. Maar 2 honden is ook 2 keer dierenarts etc. Neem 1 hond/ras waar jullie beiden tevreden mee kunnen zijn...
jodyenboyke
3 jaar geleden
Volgorde van honden, zou ik zeggen teckel, en daarna Cocker Spaniel ( heeft veel gezondheidsklachten, dus zorgvuldig uitzoeken!)