hoe lok ik mijn kat terug naar huis zonder eten?

mijn kat is ziek en we moeten naar de dierenarts maar hij is ontsnapt en wil niet terug komen zelfs niet voor eten

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Ga ‘s nachts zoeken
Denk goed na over alle plaatsen waar je kat zich kan verstoppen. Zoek niet alleen in je eigen tuin, maar ook in de tuin en tuinhuisjes van de buren.

Maak een lijstje van alle plekken waar je kat zich kan bevinden en ga vooral op zoek met mensen waar je kat de stem van zal herkennen.

‘s Nachts is het rustiger en stiller, daarom heb je meer kans om je kat ‘s nachts te vinden. Een bange kat zal zich namelijk zoveel mogelijk verstoppen.
Zoals eerder aangegeven zijn katten ‘s nachts meer genegen om de weg naar huis te vinden, aangezien ze dan minder bang zijn.

Zorg er daarom voor dat er geen belemmeringen zijn om bij terugkomst naar binnen te kunnen. Het maken van een ‘lok plek’ kan overigens ook goed helpen. Zet een bakje water en eten in de buurt met wellicht een kledingstuk van jou zodat ze de geur herkennen.

Bezoek alle dierenasielen in de buurt
Het kan zijn dat je kat al gevonden is en naar het asiel is gebracht. Er zijn nu eenmaal veel katten zonder identificatie.
fremar