Mijn kat miauwt en spint niet meer wat is de oorzaak?

Mijn kat is een +-14 jaar oude kat.
Hij is vrij mager, maar dat is altijd al zo en dit is ineens.
Het begon ongeveer 2 dagen geleden, want toen begon hij een beetje raar te miauwen. Toen hebben we niks door gehad.
Gisteren verloor hij steeds meer zijn stem, totdat er gisterenavond heel weinig van over was. Gisteren zag je ook goed dat hij zich niet helemaal goed voelde.
Vandaag hoor je hem helemaal niet meer. Zelfs zijn lievelingskostje liet hem niet miauwen. Zijn bek ging open en dicht, maar er kwam geen geluid uit. Heel af en toe een raar mekkertje.
Verder lijkt alles prima met hem te gaan. Hij doet wat hij normaal ook doet en hij lijkt ook gen pijn te hebben.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Pieterke
3 jaar geleden
Bel de dierenarts.

Antwoorden (1)

Het lijkt een flinke keelontsteking, al valt het zo op afstand nooit goed te beoordelen.
Maak een afspraak bij de dierenarts voor morgen: vermoedelijk heeft je kat baat bij een AB kuurtje.
Mocht er toch iets anders aan de hand zijn, dan is het ook goed het dier even te laten beoordelen, al helemaal op die leeftijd.
Succes, en laat nog even wete wat het was svp.
Rieneke1