Als een konijn in huis leeft kan je dan in de winter hem wel even in de tuin laten lopen?

Ik wil graag een nieuw konijn mijn franse hangoor is overleden. Hij leefde in de tuin omdat ik het liefst wil dat huisdieren veel leefvrijheid hebben. Hij was superlief en aanhankelijk. Ik durfde hem in de winter niet binnen te laten omdat hij echt buiten was opgegroeit. Nu ik een nieuw konijn wil vraag ik me af of als ik hem binnen laat ( t liefst los) of hij dan in de winter ook gewoon in de tuin kan spelen op de dag of bijvoorbeeld als hij zindelijk is dat zn bak buiten staat ( kattenluik)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
4 jaar geleden
Konijnen zijn groepsdieren, je moet er minstens 2 hebben.

Antwoorden (1)

Pas daar mee op. Konijnen zijn heel tocht en kougevoelig. Zeker als je ze van binnen naar buiten haalt als de temperatuur maar winters is. In de lente en zo... zeker als de zon er is geen probleem maar koude temperaturen met dieren die het binnen-warm gewoon zijn.

Als je graag wil dat het een buitenkonijn is, dan zou je hem ( hen ) aan het einde van de zomer eigenlijk al buiten moeten zetten zo dat ze de afbouw van de temperatuur en zo meer voelen. Dan past hun pels zich ook goed aan en kunnen ze er beter tegen.
Altijd wel zorgen dat ze ergens binnen kunnen en ergens droog/uit de tocht kunnen zitten.

Let nu wel op... je vraag gaat eigenlijk KAN. Ja dat kan. Maar of het gezond voor de dieren is, dat is iets anders.