Mijn rat heeft een opgezwollen pootje wat kan ik daaraan doen?

Ik heb net opgemerkt dat mijn tamme rat een opgezwollen pootje heeft en er niet op kan lopen, mijn ouders willen me niet naar de dierenarts brengen vanwege hun werk. Ik weet zelf niet of het nodig is om te gaan en ik weet eigenlijk ook niet wat ik moet doen. Zn broertje is 4 maanden geleden plotseling overleden. Verder niest mijn rat al een paar maanden en de medicijnen die de dierenarts mij geeft helpt niet, mijn andere 2 ratten beginnen ook te niesen wat kan ik daaraan doen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Hier vind je wat tips met betrekking tot het niezen: https://havinrats.jimdo.com/gezondheid/veel-voorkomende-gezondheidsproblemen/luchtwegproblemen/
Stress kan overigens ook een rol spelen.
Abcde
4 jaar geleden
Toch naar de dierenarts. Je rat heeft pijn want hij kan niet lopen op z'n poot.
Vraag of een familielid met je mee wil gaan of desnoods een goede buur of ouders van 1 van je vrienden als je dit niet alleen kunt.

Antwoorden (1)

Het enige zekere is in dit geval een dierenarts. Zowel voor de poot als het niezen. Als je huidige dierenarts niet goed is volgens jou, dan moet je een andere nemen.

Ik kan begrijpen dat je ouders niet meteen kunnen rijden. Het is een nogal vreemde periode de laatste tijd. Nu, jij kan ook je voet omslaan en eventjes een dagje pijn hebben. Daarvoor ga je ook niet meteen naar de arts. Tenzij het heel erg pijn doet ( en je denkt dat het gebroken is of zo).
Doe dat ook voor je rat. Als die morgen nog dik is, of als je merkt dat het echt overdreven pijn doet (vb haren opzetten of knarsetanten ) asap gaan. Nu weet wel, ratten zijn heel 'harde' beesten. Die tonen niet snel iets.
Zelfs al zou je meteen naar de arts willen gaan,... vele hebben toch enkel met afspraak hun tijden tenzij bij noodgevallen. Hou daar ook rekening mee. Want dan kan het nog wat langer duren en dan zou het wel eens te lang kunnen zijn.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel voor de reactie ik ga kijken of t morgen al beter eruit ziet Ik ben erachter gekomen dat de vader van mijn rat chronisch verkouden is