Waarom loopt mijn hond expres traag?

ik Ga met mijn hond 4 keer per dag naar buiten ochtend 2 x middag en nog eens avond.
De eerste keer in de middag is een groot blokje meestal 5 tot 10 kilometer. Maar de 2 is kleiner en dan trekt mijn hond naar een kant waar hij naar toe wilt, zodra ik hem terug trekt loopt zij wel mee maar echt heel traag. Zodra ik dan weer omkeer richting de plek naar zei naar toe wilt kan ze weer heel snel wandelen en rennen zowat. Hoe kan dit iemand tips?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.1K
paulus811
4 jaar geleden
een 'blokje' van 10km WOW
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja die zijn meestal in het weekend maar door de weeks wel 6km of 7km.
jodyenboyke
4 jaar geleden
Geef je hond eens de keuze en loop mee! Hij heeft blijkbaar is geroken wat hij verder wil onderzoeken! Wij bepalen al zoveel voor de hond, laat hem eens z'n gang gaan, neem desnoods een lange lijn. Het is blijkbaar echt belangrijk voor hem!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Euhm? Ik doe dat heel vaak maar ik heb niet altijd de tijd dat 2 x per dag 5 a 6 km moet lopen. In het weekend vindt ik het niet erg hoor zeker niet zelfs! Maar ze blijft het doen en daarom vraag ik wat het misschien kan zijn hoe het kan dat als ze haar zin niet krijgt dan langzaam gaat lopen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maar wel bedankt! Dan ga ik het nog even wat vaker doen misschien dat het helpt.
Inekez1
4 jaar geleden
Een hond moet genoeg worden uitgelaten om 3 redenen:
- plassen / poepen
- lichaamsbeweging
- ruiken en snuffelen aan geurtjes van andere honden (en andere dieren) onderweg Als de veiligheid het toelaat, kun je een langere lijn nemen. Je hond kan dan alvast vooruit lopen en even blijven snuffelen terwijl jij gewoon rustig doorloopt. Na het snuffelen moet je hond een sprintje trekken om weer bij jou te komen. Die afwisseling is natuurlijker voor een hond dan kilometers lang hetzelfde tempo te lopen zonder stil te staan om te snuffelen. Geen tijd om je hond te laten snuffelen is onzin. Dan maak je de afstand gewoon wat korter, desnoods loop je op-en-neer in plaats van een rondje. In totaal krijgt je hond beweging genoeg volgens mij. Zorg met de langere lijn wel voor dat het bij snuffelen blijft en dat je hond geen vieze of gevaarlijke dingen gaat opeten.
jodyenboyke
4 jaar geleden
Goede reactie van Ineke1! Maar ik vraag mij af, waar de hond naar toe wil? Een bepaald plekje? Is het een reu of een teef? Reu kan natuurlijk een loopse hond ruiken en tja, dan...maar ik ben dus benieuwd wat de plek is.....de hond wil in ieder geval even zijn mail lezen!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is een teefje. Ze doet het zodra we dus een kleinere blokje doen dan trekt en rent ze bijna naar de kant waar zij naartoe wilt. Zodra ik dan toch een andere richting op ga gaat ze heel traag mee lopen niet eens om te snuffelen want dat laat ik gewoon toe maar ze loopt alsof ze eigenlijk bek af is van het lopen. Terwijl ze grote blokjes heel wat kan lopen en zwemmen. Ras is trouwens een Amerikaanse bulldog ( johnson type).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En ze wilt meestal naar plekken met een bos. Bij ons is het klein blokje dan ook niet echt met veel bos. Wel genoeg gras, dus ik dacht zelf altijd ze vind het gewoon wat leuker in interessanter bij het bos. Dat ze het daarom deed maar daar ben ik dus niet zeker van daarom vraag ik het ff hier. ^^
Inekez1
4 jaar geleden
Waarschijnlijk vindt ze het bos interessanter omdat op die plek meerdere honden worden uitgelaten. Plasjes van andere honden zijn heel interessant en voor een hond belangrijk om daar even te snuffelen en ook juist daar hun eigen plasje te doen. Zodat de hond die na haar komt via haar plasgeur ook weet dat zij daar was. Jouw hond ruikt waarschijnlijk al van een afstand waar andere honden hun geurtje hebben achtergelaten en wil dan ook daarnaartoe.

Antwoorden (1)

Dat je veel gaat wandelen met je hond is zo goed. Er zijn veel hondenbaasjes die hun dieren amper buiten laten in de tuin. Dit is zo veel beter. Houden dus.

Maar waarom je hond traag loopt?
Hiervoor zijn hondenexperts. Maar als je wat gaat denken over hoe je het omschrijft. Ze loopt traag in de ene richting (die ze niet kiest ) en vlot in de andere ( terugweg ) dan lijkt het me dat je hond ergens naartoe wil.

Dat kan veel zijn.
Kent ze de weg?
Misschien woont er iemand in de buurt waar je een keertje naartoe bent gegaan met haar.
Misschien ruikt ze een hondenweide of een boom met veel 'boodschappen' aan van de honden uit de buurt.
Het zou ook kunnen dat ze gewoon zelf eens wil kiezen.

Als je zekerheid wil, dan moet je haar eens laten leiden. Wie weet wat ontdek je.