Waarom loopt mijn hond expres traag?

ik Ga met mijn hond 4 keer per dag naar buiten ochtend 2 x middag en nog eens avond.
De eerste keer in de middag is een groot blokje meestal 5 tot 10 kilometer. Maar de 2 is kleiner en dan trekt mijn hond naar een kant waar hij naar toe wilt, zodra ik hem terug trekt loopt zij wel mee maar echt heel traag. Zodra ik dan weer omkeer richting de plek naar zei naar toe wilt kan ze weer heel snel wandelen en rennen zowat. Hoe kan dit iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat je veel gaat wandelen met je hond is zo goed. Er zijn veel hondenbaasjes die hun dieren amper buiten laten in de tuin. Dit is zo veel beter. Houden dus. Maar waarom je hond traag loopt? Hiervoor zijn hondenexperts. Maar als je wat gaat denken over hoe je het omschrijft. Ze loopt traag in de ene richting (die ze niet kiest ) en vlot in de andere ( terugweg ) dan lijkt het me dat je hond ergens naartoe wil. Dat kan veel zijn. Kent ze de weg? Misschien woont er iemand in de buurt waar je een keertje naartoe bent gegaan met haar. Misschien ruikt ze een hondenweide of een boom met veel 'boodschappen' aan van de honden uit de buurt. Het zou ook kunnen dat ze gewoon zelf eens wil kiezen. Als je zekerheid wil, dan moet je haar eens laten leiden. Wie weet wat ontdek je.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100