Hoe voorkom je dat een gecastreerde kater gaat sproeien, juist als hij dat nog nooit gedaan heeft?

Toegevoegd na 59 minuten:
Bedankt voor de tips. We hebben 3 katten, 1 kater en 2 poezen, alle 3 geholpen. 1 poes mag zowel naar buiten als binnen. De kater en die poes liggen elkaar niet zo goed. Hij wil altijd spelen, en daar wil ze niets van weten. Ze was altijd alleen, maar ineens was ze begonnen met binnen plassen. Toen ze naar buiten mocht was dat over. Later zijn de andere 2 gekomen. Soms denk ik dat ze weer beetje geplast heeft, maar natuurlijk nooit als ik in de buurt ben. Ik wil voorkomen dat de kater straks ook tegen meubels gaat plassen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

door hem een fijn leventje te bezorgen.
stress en onzekerheid kan een gecastreerde kater verleiden tot sproeien.
verdiep je in de aard van het beestje, en geef hem wat hij nodig heeft.
spelen is van groot belang, aandacht geven, voedselverrijking, en noem maar op.
dit is in z'n algemeenheid het devies, wat natuurlijk toe te spitsen is op meer gericht advies als meer bekend is over de omstandigheden van de kater,
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het best is de moeder poes te stirriliseren voordat de kater ( kitten ) ooit geboren word

zodoende voorkom je veel problemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou goed in de gaten of en waar je poes plast...want waar de een plast, gaat de ander vaak ook z'n territorium bevestigen... er zijn trainingssprays in de handel waarmee je de plekken onaantrekkelijk kunt maken...

Normaliter zal een gecastreerde kater na de castratie niet beginnen met sproeien (als hij dat daarvoor niet al deed).
Zorg dat ze voldoende ruimte hebben, en zorg voor minstens drie, en liefst vier kattenbakken, (1 per kat +1 is dee norm). Dan ben je vast van het geplas in huis af...