Waarom komen de katten van mijn buren bij andere buren (en bij mij) binnen?

Mijn buren hebben een aantal katten en zijn zeer brutaal en komen dus bij mij en andere buren gewoon naar binnen.
Ze zijn aan de magere kant en zien er niet op en top gezond uit.
Kan het zijn dat katten bij andere mensen binnen komen omdat ze thuis te weinig voeding krijgen ?
Ikzelf heb er ook al 3 weg moeten jagen uit mijn huis en de volgende keer heeft mijn hond er een keer eentje te pakken.
Ik heb ze gewaarschuwd maar ze doen er niks mee.
Dus in het kort,waarom komen katten bij andere mensen binnen,zelfs onder/door hordeuren heen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

ze zijn nieuwsgierig
ze vinden het gezelllig,
ze hebben honger (misschien)
ze willen aandacht
ze kunnen hun eigen huis niet in

allemaal mogelijkheden en zelfs in combinatie, want niet iedere kat is uiteraard hetzelfde of zal bij je binnen komen, maar het gebeurt ook bij mij.

ik had 2 katten, kwam in het donker aan lopen en zag, dacht ik een van mijn katten, naar binnen gaan, toen ik de tuindeur opende schrok ik mij de pieten (!) want er vloog een zwarte kat langs... deze had de eetbakken in de keuken van mijn katten geleegd. (ik heb nog steeds een kattenluikje.)

als je niet wilt dat ze binnenkomen, overleggen met de buurvrouw, heb je gedaan, volgende stap misschien de katten heel erg laten schrikken met behulp van de hond !?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
afhankelijk van de gemeente waar je woont, is het verboden om meer dan bijvoorbeeld 6 katten te hebben (boven de zes is het een cattery en daar heb je papieren voor nodig...?..). ik weet daar zeker niet alle regeltjes van/over, maar misschien het nakijken waard ? er zijn ook oma-middeltjes, o.a. koffiedik in de tuin waar katten niet van houden, er zijn er meer, dat wordt zoeken :) is er nog een woningstichting waar je je beklag kan doen ?
als dat zo is, doen en iedere keer weer, zodat ze een dossier moeten maken, en daar heb je later misschien wat aan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ergens las ik dat je, zodra een kat binnen is, alle deuren dicht moet doen en achter de kat aanjagen. Die wordt zo bang dat hij zodra je hem laat ontsnappen echt niet meer binnen zal komen lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of de stofzuiger klaar zetten met de stekker er al in,zodra er een kat binnen komt,gelijk de stofzuiger aan doen.
Ik denk als je dit een paar keer doet,ze het wel zullen laten om nog bij je binnen te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kat is niet bang voor de stofzuiger hoor.. Mijn kat loopt helaas ook bij mensen naar binnen, zelfs in de keuken van en sjiek restaurant vlakbij kennen ze hem al. Ik vind t niks dat ie dat doet maar ik kan er niks aan doen.. Ik denk dat dat opjagen binnen wel een manier is, maar t is niet diervriendelijk. Moeilijke kwestie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ETL! De keuken van een chic restaurant in! hij heeft in ieder geval een goede smaak, hopelijk wordt hij niet zelf geserveerd binnenkort ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ETL: ik voel met je mee, ik zou echt niet weten wat ik hier aan moest/kon doen... maar wat! @katoen zegt is wel waar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet dat er een tijd geleden een regel was in rotterdam (!) dat je niet meer dan 6 katten mocht hebben als particulier, anders had je een cattery... als dat veranderd is inmiddels, dat kan, ik weet het niet en ik kan het niet vinden!
je zou daar inderdaad nog even naar moeten vragen, over de klachten, want dat is wel raar natuurlijk.
je kan misschien ook bij de deelgemeente informatie vragen.
succes maandag !
het kan zijn dat de katten jouw aardiger vinden dan hun baasje of dat je een betere uitstraling hebt voor de katten bijvoorbeeld een kalmere een kat let niet op wat je zegt maar op wat voor manier en welke toon hoogte misschien is die bij de buren niet echt aantrekkelijk en bij jouw wel maar als je echt wilt dat ze niet binnen komen leg wat knoflook bij de deur dat vinden ze stinken komen ze echt niet meer binnen maar als ze dan nog binnen komen moet er echt iets aan de hand zijn hopelijk heb je hier iets aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar hoe komen ze dan binnen via een hindeLuik , raan of iets anders