Hoe kan ik zorgen dat mijn kat die buiten zijn behoefte doet, dit in een kattenbak binnen kan doen?

Mijn kat die 's nachts buiten zit en zijn behoefte ook buiten doet, zit overdag en 's avonds altijd binnen om te slapen.
Nu zou ik graag willen dat hij dit leert om in een kattenbak te doen, aangezien wij verhuisd zijn naar de stad en enkel een koertje hebben.
Hoe kan ik hem dit leren? Hij is net 5 jaar

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Ik denk dat de beste methode is te beginnen met een bak met tuinaarde erin, en dit langzamerhand te mengen met het grit van je keuze. Het animeert de kat vaak wel als je de binnenrand van de bak inwrijft met iets dikke bleek. Zorg ook dat je de bak op een voor de kat fijne plek zet: op een rustige plaats, uit de loop, en met goed overzicht, en op afstand van de eet- en drinkplek. Gebruik een bak die groot genoeg is, en doe nog maar even geen deksel. Gebruik fijn grit, en zeker geen geparfumeerd spul. Veel katten die op een bak gaan prefereren trouwens twee bakken: een om te plassen en een om te poepen.
Rieneke1