Waarom gaan mijn vissen snel achter elkaar dood?

Ik heb een 50L aquarium ik heb 2 kunststof planten en ook genoeg natuurlijke planten.
Ik heb een filter die ik eens in de 2 weken schoon maak, ook ververs ik 1 keer in de 2 weken de helft van mijn water. Maar als nog gaan er vissen dood. Ik zou graag willen weten hoe dit gebeurt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Misschien wel juist door dat water verversen. Als jij 25 liter verwarmd water eruit haald en 25 liter koud kraanwater er daarna weer mee vult, dan ontstaat er een temperatuur verschil in het water. En daar zijn vissen heel gevoelig voor
4 jaar geleden
In de filter moet er een biologisch evenwicht ontstaan dat er voldoende bacterie in komen, die de afvalstoffen van de vissen afbreken. Ook moet het water in de filter niet te snel er door stromen, want dat maakt het hechten aan de filter lastig.
( filter dus niet te vaak schoon maken, pas als er bijna geen water uit komt )

En als je water ververst doe dan maar een derde verversen ( niet de helft dus )