Zijn witte eenden, mannetjes of vrouwtjes?

Je hebt eenden met een groen hoofd, de mannetjes, en de bruinige vrouwtjes. Maar je hebt ook witte eenden. Zijn dat mannetjes, vrouwtjes, of allebei?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K

Het beste antwoord

een witte eend word ook wel de zogenaamde tamme eend genoemd en kan zowel mannelijk als vrouwelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien is dit er eent(d)je:EENDENINFO.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan idd allebei,maar niet tegelijkertijd. Bij witte eenden kunnen je geen metaalachtige groene glans op de kop zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal kan je herkennen of een eend een mannetje of vrouwtje is aan de krul in zijn staart. Heeft hij die is hij mannelijk. :)

Toegevoegd na 44 seconden:
nou staart heeft hij niet echt. Meer bovenop zijn kont zit die krul. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan zowel mannetje als vropuwtje zijn... witte eenden hebben gewoon geen kleurgenen. Je kunt trouwens wel zien of het een mannetje of een vrouwtje is... Mannetjes hebben een altijd krulletje (een paar langere opgekrulde veertjes) bovenop de staart.