Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ruikt mijn ene kat naar natte hond en de andere normaal?

Ik heb twee katten: een kitten en een kat van 4. Allebei mannetjes. Ik ruik steeds een vleugje met de typische geur van natte hond van mijn kitten af komen. Mijn andere kat ruikt normaal. Ze eten allebei hetzelfde voer en krijgen hetzelfde water en af en toe een snoepje. Waar komt die specifieke geur dan vandaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik heb vijf katten, en ze hebben elk hun eigen geur.
miep ruikt naar lanoline, nelis ruikt muffig, en ga zo maar door.
ik vermoed dat dit komt door de uitscheidingsproducten van de huid, zoals talg.
ze mogen dan hetzelfde eten, maar het blijven individuen met hun eigen specifieke geur.

wees wel alert als de vacht van je kat echt stinkt: hij kan een ontsteking in de bek hebben, of een huidprobleem wat je nog niet had opgemerkt.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, daar heb je wel een punt inderdaad. Heb altijd maar 1 kat gehad en bij anderen besnuffel ik ze niet. Ik zal op de overige punten letten of het niet te erg wordt. Mn vriend zei vanmiddag: "Mika! Je stinkt!" Maar een shampootje zal ik hem niet aandoen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn katje van 13 weken ruikt naar zure melk haha het lieverdje
Rieneke1
12 jaar geleden
antheis, toch maar eens gaan sniften bij de katten van je vrienden? :) cica, dank voor de aanvulling! zazoe, je bent echt verliefd he? :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding