Onder welke regeling valt het (dieren) pension?

In het Besluit houders van dieren *

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K
Erna55
7 jaar geleden
Artikel 6.7. Aanmelding inrichting
1 Een aanmelding bij Onze Minister die is verricht op grond van artikel 3, eerste lid van het Honden- en kattenbesluit 1999, zoals dat gold onmiddellijk voor het tijdstip van intrekking van dat besluit, geldt als een aanmelding als bedoeld in artikel 3.8, eerste lid, voor activiteiten met honden of katten, voor zover die activiteiten bij die eerdere aanmelding zijn gemeld.
2 Artikel 3.8, vierde lid, is gedurende een periode van vier maanden vanaf het tijdstip van inwerkingtreding van dat artikel niet van toepassing op een inrichting, indien degene onder wiens verantwoordelijkheid de in artikel 3.6 bedoelde activiteiten op die inrichting worden verricht:
a. desgevraagd kan aantonen dat de inrichting vóór het tijdstip van inwerkingtreding van dat artikel in gebruik is genomen en het een inrichting betreft waarvoor geen aanmeldingsplicht bestond op basis van artikel 3, eerste lid, van het Honden- en Kattenbesluit 1999, en
b. binnen vier maanden na het tijdstip van inwerkingtreding van dat artikel, de inrichting bij Onze Minister aanmeldt.

Antwoorden (1)

Het Besluit Houders van Dieren is verplicht voor houders van alle bedrijfsmatig gehouden gezelschapsdieren, en geldt voor:
- Dierenwinkels en dierenspeciaalzaken
- Tuincentra (met een dierenafdeling)
- Groothandels
- Fokkers
- Asielen
- Organisatoren van beurzen, markten en tentoonstellingen
- Dierenpensions

Het gaat bij de laatste soort om de regels voor Huisvesting en Verzorging. En er moet voldaan worden aan het protocol voor Gezondheid en inentingen. Ook moet er Administratie worden bijgehouden.
Amadea