hoe oud word een parkiet. Die van mij vliegt bijna elke dag ff rond en dan gaat hij naar zn kooi. Nu vliegt die tegen ramen en deuren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.7K

Antwoorden (3)

Grasparkieten kunnen met de juiste voeding en verzorging tussen de 15 en 20 jaar oud worden. De meeste vogels halen deze leeftijd echter niet door wegvliegen, ongelukken bij het rondvliegen, verkeerde voeding of verzorging en andere oorzaken. Soms kan de dierenarts een zieke vogel met succes behandelen. Een goed geïnformeerde eigenaar heeft meer kans op een langlevende parkiet. De oudste parkiet ter wereld heeft de leeftijd van 29 jaar bereikt. Hij droeg de naam Charlie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oudste parkiet ter wereld heeft een leeftijd van 29 jaar gehaald. Maar zo te horen ben jij er al zat van en is het beestje zelf ook al bezig om zijn leven vroegtijdig te beëindigen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien gaan zijn ogen iets achteruit gegaan net als bij mensen die wat ouder worden.
Ik zou hem dan wel in de gaten houden als hij dus rond vliegt. In iedergeval zorgen dat je je gordijnen of vitrages even dichtdoet zodat hij niet tegen de ramen vliegt en wel zorgen voor genoeg licht dan.