Kat vlooien! nu ook in huis. Maatregelen getroffen voor kat en huis. Mag hij naar binnen of buiten laten voorlopig i.v.m. de eitjes die hij nog heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je inderdaad de juiste maatregelen hebt genomen, kan de kat gewoon naar binnen.

Heb je vlooiendruppels gebruikt?
Dan zullen de eitjes die nu nog gaan vallen niet levensvatbaar meer zijn.

Bovendien is het wat sneu voor je kat om hem buiten te sluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je ook een vlooienbandje omgedaan? Tip, een vlooienband in stukjes te knippen,stuk in de stofzuiger en minimaal een week elke dag goed in alle hoeken en gaten zuigen,zeer regelmatig,stofzuiger legen en een nieuw stuk er in doen!
Op de plaatsen waar je moeilijk bij kunt komen ook stukjes vlooienband leggen!
( nu in de aanbieding bij C1000 maar ook bij action heel goedkoop) Uiteraard moet je hem lekker binnen laten!
kat kan gewoon naar binnen na 3 uren net als wij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na 3 uur? Ik.moet lachen. Min
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je de kat en het huis hebt behandelt kan je beter even een paar uur niet binnen zijn.Ook niet erg gezond voor de kat dus even naar buiten
Lekker binnen laten,de eitjes komen niet meer uit na de behandeling!!

Als ik jou was zou ik ook nog een vlooienbandje omdoen.

Tip, een vlooienband in stukjes knippen,stuk in de stofzuiger en minimaal een week elke dag goed in alle hoeken en gaten zuigen,zeer regelmatig de stofzuiger legen,je hoeft dan niet elke keer ook het stukje weg te gooien,om de paar dagen is voldoende!

Op de plaatsen waar je moeilijk bij kunt komen ook een stukje vlooienband leggen!
( nu in de aanbieding bij C1000 maar ook bij action heel goedkoop)

Sterkte kopjes voor je kat ;-) en Sterkte groetjes voor jou van vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo inge, hoe ben je er achter gekomen dat het zandvlooien zijn?
Ik hoop ook dat je er nu snel vanaf bent! Ik had vorige week van alles voor de katten van een vriendin gehaald toen was het in de aanbieding,nu idd niet meer,sorry voor het ongemak :-( Graag gedaan,groetjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hai Inge, ik kan me goed voorstellen dat je er "gek" van wordt,daarom heb ik net mijn dierenarts gebeld en hij zegt dat je beter bij jouw dierenarts Advantage ( zijn ook pipetjes) kunt kopen en je kat daar onmiddellijk mee behandelen (ondanks dat je dit gister al met ander spul gedaan hebt) omdat de vlooien inmiddels resistent zijn voor de middelen uit de dierenwinkel!
Hele huis,mand van de kat enz.enz. héél goed stofzuigen idd een stukje vlooienband in de stofzuiger doen plus wat ik eerder schreef!
Wederom alles goed inspuiten,liefst ook met iets wat ALLEEN de dierenarts verkoopt,dus nog niet verkocht wordt in dierenwinkels,de kans is dan heel groot dat de vlooien ook hier (nog) niet resistent tegen zijn! Was kleren, beddengoed, kussens, speeltjes en dekentjes op minimaal 60 graden Celsius, maar bij voorkeur op 70 of zelfs 90 graden. Bij 60 graden weet je eigenlijk zeker dat volwassen vlooien dood gaan, maar kan er in zeldzame gevallen een levensvatbaar eitje overblijven. Bij 70 graden gaat gegarandeerd alles dood, maar als dingen op 90 graden gewassen mogen worden, doe dat dan voor de zekerheid, al is het maar voor het gevoel dat je er alles aan hebt gedaan. Voor jouw jeuk kun je eventueel koele kompressen,het liefst gedept in een azijnoplossing, op de plekken leggen,met limoen insmeren blijkt ook te helpen en stukjes limoen bij je houden/in je buurt leggen,houdt de vlooien ook op een afstand! Als de jeuk echt te erg is kun je aan je
huisarts een corticosteroïd crème vragen voor kortdurend gebruik. Ik hoop echt dat je hier "wel" iets aan hebt en je me op de hoogte wilt houden! Nogmaals heel veel sterkte.
Groetjes vlindertje