Wat geef ik en poes om dikker te worden?

Mijn poezel (poes) is 15 en heeft 2 tandjes, op advies geef ik zacht voer met af en toe brinta en water voor vocht. (probeer zoveel mogenlijk erin te krijgen!) Eigenlijk moet ze aankomen, wat kan ik nog meer geven om haar dikker te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik kan je Prins Resist aanraden ( droge brok ). Maar omdat jouw kat blijkbaar slecht kan eten, kun je het even wellen met wat warm water. Laten afkoelen, doorroeren en dan heb je een kant en klaar smakelijk papje. Of misschien HaaksBarf voor de kat. Dat is vers vlees uit de diepvries. Ik weet niet van wie je het advies hebt gekregen om Brinta te geven, ik zou er per direct mee stoppen! Brinta is slechts een vulmiddel, een kat kan er helemaal niks mee. Nadeel is ook nog eens dat het boordevol granen zit, producten die op den duur irritatie ( jeuk, oorontsteking ) kunnen veroorzaken. Hetzelfde geldt voor ( bruin ) brood, niet doen!

Rijstepap met bruin brood erin zonder korsten. En koffiemelk in het gewone water.

Als ze echt zo weinig eet, kun je het beste contact opnemen met de dierearts voor speciaal (zacht) voer met extra veel calorieen, dat je ook nog unt aanlengen met water. Dat kunnen ze als het moet zelfs drinken. Hill's Diet heet het meen ik. Als het echt ernstig is eventueel aan te vullen met Nutrigel ; een soort astronautenvoer in een tube dat ze zo kunnen oplikken. Maar vijftien is niet echt jong, en als ze verder niks ernstigs onder de leden heeft, kan het ook zijn dat het haar - natuurlijke - keus is om niet meer veel te eten. Dan zou je haar eigenlijk tegen haar zin in dwangvoederen, en de vraag is wie je daar een plezier mee doet..... Brinta is natuurlijk onzin ; dat is plantaardig voer war dieren niks mee kunnen, en aangemaakt met melk dat katten HELEMAAL niet mogen hebben. Daar kun je best zo snel mogelijk mee stoppen - als ze al niet chronisch aan e dunne is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100